CONSELLERIA ACCIÓ EXTERIOR
S'ha reunit amb el ministre de Cooperació Regional i l'alcalde de Tel-Aviv
BARCELONA, 22 set. (EUROPA PRESS) -
La consellera d'Acció Exterior i Govern Obert de la Generalitat, Victria Alsina, ha assegurat aquest dijous que ha constatat durant el seu viatge a Israel "l'inters per Catalunya i la voluntat de collaborar", i han identificat oportunitats per fer-ho a curt i mitj termini.
Ho ha dit a Tel-Aviv en l'últim dia del seu viatge de treball a Israel i Palestina, durant el qual ha mantingut trobades amb diverses autoritats, ha informat la Conselleria en un comunicat.
S'ha reunit amb el ministre de Cooperació Regional d'Israel, Issawi Frej, amb qui ha explorat futures vies de collaboració, especialment en la cooperació mediterrnia i a través de la Unió pel Mediterrani, que té la seu a Barcelona.
La consellera ha destacat que aquest és el primer ministre "rab-palestí, i una persona important en el projecte de consens que vol representar el Govern d'Israel", i ha explicat que també ha abordat projectes en el marc dels Acords d'Abraham, signats el 2020 entre els Emirats rabs Units i Israel.
També s'ha reunit amb l'alcalde de Tel-Aviv, Ron Huldai, amb qui ha intercanviat idees i ha abordat l'agermanament de la ciutat amb Barcelona --establert el 1998-- i l'Smart City Expo World Congress que acull la capital catalana, entre altres assumptes.
Alsina, que ha fet el viatge amb el secretari d'Acció Exterior del Govern, Gerard Figueras, i amb el director general de Prospectiva i Innovació en Acció Exterior, Joan Maria Piqué, s'ha reunit després amb l'alcalde de Raanana, Chaim Broyde, i ha visitat el Centre Municipal de Música de la localitat, situada al centre d'Israel.
La consellera ha mantingut trobades amb representants de diversos grups parlamentaris d'Israel, tant del govern com de l'oposició, i ha destacat: "Hem pogut tenir una interlocució sobre les futures agendes polítiques d'Israel i Catalunya, i els reptes compartits que tenim".