Publicat 24/02/2014 10:24

Almirall entra en pèrdues el 2013 després de fer provisions de 80 milions per costos de reestructuració

Almirall Sede De Barcelona
ALMIRALL

MADRID, 24 febr. (EUROPA PRESS) -

Almirall va registrar pèrdues netes de 33,7 milions d'euros el 2013, en contrast amb els guanys de 76,4 milions d'euros de l'exercici del 2012, segons ha informat aquest dilluns la companyia, que ha indicat que aquest resultat és conseqüència dels costos de reestructuració no recurrents provisionats per al 2013 (80,3 milions d'euros) per a la reorganització de l'empresa a Espanya i altres països europeus.

Tot i això, el grup farmacèutic ha destacat que, excloent els elements excepcionals, el seu resultat net s'hauria situat en 31 milions d'euros.

Amb vista al 2014, i malgrat anticipar despeses financeres per entre 22 i 27 milions d'euros, Almirall preveu que el seu resultat net normalitzat sigui "substancialment superior" a l'assolit el 2013.

El grup va registrar un resultat brut d'explotació (Ebitda) de 85,1 milions d'euros el 2013, un 31,4% menys que el 2012, mentre que el resultat net d'explotació (Ebit) va disminuir un 72%, fins a 15,7 milions d'euros.

La companyia ha explicat que la caiguda de l'Ebit i de l'Ebitda ha estat conseqüència de les inversions comercials que ha fet per donar suport als seus 28 llançaments a nivell nacional, així com la consolidació i expansió de les seves filials.

Els ingressos del grup van sumar 825,5 milions d'euros el 2013, un 8,3% menys, en què les vendes netes van aportar un total de 692,9 milions d'euros, xifra un 1,5% superior a la del 2012.

La companyia espera accelerar aquest any el creixement percentual de les vendes netes respecte al 2013 entre un 14% i un 19%.

"Els objectius financers anuals s'han complert, el que constitueix la base per a l'increment de les vendes i un augment del benefici per acció en 2014", ha subratllat la companyia en un comunicat.

2013: "UN PUNT D'INFLEXIÓ"

El conseller delegat d'Almirall, Eduardo Sanchiz, ha destacat que les vendes de la companyia van tornar a créixer el 2013, un any que ha definit com un punt d'inflexió per al grup, ja que va llançar 28 productes a nivell local, "que impulsaran el creixement els propers anys".

Les principals plataformes de creixement d'Almirall (aclidinio, linaclotida, Sativex i la franquícia de dermatologia) van créixer un 38% el 2013, fins a representar el 33% de les vendes totals del grup, respecte del 24% del 2012.

La "intensa" activitat comercial desenvolupada per la companyia el 2013 per als seus llançaments va elevar les despeses generals i d'administració un 6,6%, fins a 448,1 milions d'euros.

Per la seva banda, les despeses d'R+D van disminuir fins a nivells "més equilibrats", amb 126,7 milions d'euros el 2013, xifra un 20,6% inferior a la del 2012 i equivalent al 18,3% de les vendes netes de l'any passat.

Les previsions del grup per a aquest any apunten que les despeses d'R+D es reduiran, fins a representar el 14% de les vendes netes, mentre que les despeses generals i d'administració seran similars a les del 2013.

El grup farmacèutic va registrar el 2013 un marge brut de 459,8 milions d'euros, el 66,4% de les vendes netes, mostrant una millor evolució de l'esperada respecte al 2012 (61,6%), i Almirall preveu arribar a un marge brut sobre les vendes netes del 70% el 2015.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés