Publicat 04/03/2019 13:57

Alimentaria México tindrà més estands estrangers per augmentar la internacionalització

Creix la projecció internacional d'Alimentaria México
FIRA DE BARCELONA

BARCELONA, 4 març (EUROPA PRESS) -

La fira Expo Antad & Alimentaria México 2019, que se celebrar a Expo Guadalajara (Mxic) del 5 al 7 de mar, ha incrementat la superfície dedicada a expositors internacionals després d'arribar als 3.700 metres quadrats.

Segons ha informat Fira de Barcelona aquest dilluns en un comunicat, la propera edició del saló espera reunir més de 1.800 empreses --el 75% de les quals pertanyen al sector d'aliments i begudes--, en una fira anual organitzada per Alimentaria Exhibitions, societat de Fira de Barcelona, i l'Asociación Nacional de Tiendas de Autoservicio y Departamentales (Antad).

Es tracta de la fira líder a Amrica Llatina per als professionals de la indústria alimentria, el retail, la distribució i el canal Food Service, i reunir una oferta expositiva procedent de 24 pasos, la majoria asitics (el 51%) i europeus (35%), i en menor mesura llatinoamericans.

La forta presncia d'empreses europees est impulsada per un nou acord comercial bilateral entre Mxic i la Unió Europea signat a l'abril, que ha eliminat els alts aranzels mexicans sobre la importació de productes alimentaris clau de la UE, com la pasta, confiteria, formatge, fruita, conserves i prcticament tots els productes crnics, porcins i avícoles.

La UE, el tercer soci comercial més important de Mxic, ser "regió d'honor" en la fira i la seva presncia institucional es concretar en una zona informativa per donar a conixer la gran varietat dels productes autctons europeus, un espai dedicat als 'showcookings' i tasts de reconeguts xefs.

ESPANYA I LA XINA

Per pasos, encapalar la participació europea Espanya, amb prop de 460 metres quadrats d'exposició que comptaran amb l'Institut de Comer Exterior d'Espanya, l'Institut de Promoció Exterior de Castella-la Manxa, l'Agncia Andalusa de Promoció Exterior, l'Institut Gallec de Promoció Econmica, la Cambra de Comer de la Corunya i l'Institut per a la Competitivitat Empresarial de Castella i Lleó.

La Xina ser el país asitic amb més superfície expositiva i també el que més companyies aportar en el certamen, la majoria procedents de la província de Zhejiang.

Pel que fa al continent americ, a més de la important oferta d'empreses mexicanes, els més de 50.000 professionals que es preveu que visitin la fira trobaran principalment productes procedents dels Estats Units, el Canad, el Perú i l'Argentina.

Per al director del saló, Ricardo Márquez, la presncia de compradors molt diversos registrats "garanteix les oportunitats de negoci" en Alimentaria México.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés