Publicat 18/7/2019 17:55:04 +02:00CET

Alimentaria Exhibitions i la FEV renoven la seva col·laboració per al BWW

Alimentària i la FEV renoven la seva col·laboració
FIRA DE BARCELONA

BARCELONA, 18 jul. (EUROPA PRESS) -

Alimentaria Exhibitions --de Fira de Barcelona-- i la Federació Espanyola del Vi (FEV) han renovat el seu acord de col·laboració per al Barcelona Wine Week (BWW), de manera que el sector vinícola donarà suport a la promoció nacional de visitants al saló.

El saló se celebrarà per primera vegada al recinte Montjuïc de Barcelona de Fira de Barcelona del 3 al 5 de febrer del 2020, amb una previsió de 30.000 metres quadrats i 600 expositors, ha informat la institució firal aquest dijous en un comunicat.

L'esdeveniment professional neix amb la voluntat de convertir-se en l'aparador més gran del vi espanyol de qualitat per als operadors nacionals i internacionals.

Segons Fira, el BWW està rebent un acolliment molt positiu per part d'empreses, institucions i organismes del sector en l'àmbit nacional.

De fet, l'acord assolit amb la FEV, l'organització privada més representativa que agrupa el sector cellerer espanyol, ha de contribuir a ampliar la participació dels cellers espanyols més reconeguts com a expositors en el nou certamen.

La FEV assessorarà en l'elecció de mercats d'interès per al sector vinícola espanyol, principalment a través de BWW Hosted Buyers, un programa de compradors de vi que preveu convidar més de 300 professionals internacionals d'alt nivell.

Els països considerats estratègics per al sector són el Regne Unit, Alemanya, Holanda, Bèlgica, Suïssa, Rússia, els Estats Units, el Canadà, Mèxic, el Brasil, la Xina-Hong Kong, el Japó i l'Índia, entre d'altres, fins a un total de 37.

"IMMILLORABLE OPORTUNITAT"

El director general d'Alimentaria Exhibitions, J. Antonio Valls, ha explicat que el saló pretén ser un reflex de l'estat de la indústria del vi a Espanya i una "immillorable oportunitat" per continuar potenciant-ne la internacionalització.

"El paper de la FEV com a soci estratègic i altaveu de les inquietuds i necessitats del sector serà clau per fer d'aquest projecte la gran plataforma de negoci i oportunitats que tots els agents del sector estaven esperant", ha sostingut.

Per la seva banda, el director general de la Federació Espanyola del Vi (FEV), José Luis Benítez, ha assenyalat que la posada en marxa del BWW pot contribuir a la millora de la imatge i del valor del vi espanyol en els mercats internacionals.

"Està animant els cellers a participar en aquesta primera edició, que compta amb la garantia de l'experiència d'Alimentaria Exhibitions en l'organització, i amb importants novetats enfocades a augmentar les oportunitats de negoci i maximitzar així la tornada de les empreses expositores", ha detallat.

El president de Barcelona Wine Week, Javier Pagés, ha afirmat que el saló es compromet a posar tots els mitjans per crear la fira referent, nacional i internacional, del món del vi espanyol.

El BWW preveu reunir més de 15.000 visitants professionals i estima la celebració de més de 5.800 reunions B2B durant el saló.