Publicat 13/12/2019 15:50CET

Alimentaria aconsegueix el 92% de la contractació del seu espai expositiu cinc mesos abans

Cristina Clemente, Josep Lluís Bonet i Teresa Jord, al centre, en la presentació internacional del saló Alimentaria aquest divendres a Barcelona
EUROPA PRESS

Jord demana valorar la indústria agroalimentria davant el seu "esfor" per afrontar els reptes del sector

BARCELONA, 13 des. (EUROPA PRESS) -

El saló internacional Alimentaria ha aconseguit el 92% de la contractació del seu espai expositiu cinc mesos abans de la seva celebració, que transcorrer del 20 al 23 d'abril del 2020 al recinte Gran Via de Fira de Barcelona, on ocupar una superfície de 110.000 metres quadrats nets.

En un acte al Cosmocaixa de Barcelona, la consellera d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat, Teresa Jord, i la subdirectora general de Promoció Alimentria del Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació del Govern central, Cristina Clemente, han participat en la presentació internacional del saló.

També han intervingut el president del comit organitzador d'Alimentaria, Josep Lluís Bonet; el director general de Fiab, Mauricio García de Quevedo, i el director d'Alimentaria J. Antonio Valls.

Aquesta nova edició del saló Alimentaria, de carcter biennal, preveu atreure unes 4.500 empreses expositores -les mateixes que en l'edició del 2018-, 1.000 d'aquestes provinents de 70 pasos, així com incrementar els 150.000 visitants que van assistir al saló en la seva última edició.

Bonet ha destacat que des de fa anys la indústria alimentria -el primer sector industrial a Espanya- s'ha comenat a situar en el món "amb potncia" i que el saló Alimentaria ha treballat en la internacionalització que ha experimentat la indústria, que segons ell ha contribut al fet que Espanya superés la gran recessió del 2018.

TERESA JORD

La consellera ha destacat la gran oportunitat que suposa aquesta fira per a la indústria agroalimentria catalana perqu permet mostrar la potncia, la creativitat, la innovació i la riquesa del sector: "És un punt de trobada de tot el sector, també un 'hub' i un pol d'atracció de coneixement".

Ha sostingut que serveix a les empreses catalanes per valorar els seus productes, guanyar quota de mercat i albirar cap a on va el sector i els hbits dels consumidors: "Els valors i la manera de fer del consumidor del present i del futur no són els mateixos que fa una dcada, el context ha canviat moltíssim. Aix ens obliga a posar l'accent en la comercialització i en el servei al client".

Jord també ha cridat a valorar el sector primari, que considera imprescindible, i ha dit que així ho estan fent des de la Conselleria, a més de pedagogia del sector en l'mbit metropolit: "Hem de consumir productes frescos i de proximitat i defensar un sector que est fent un gran esfor també en temps difícils. Un esfor per adaptar-se a tots els reptes que implica el moment que vivim".

CRISTINA CLEMENTE

Clemente ha recordat que la indústria agroalimentria és la principal manufacturera a Espanya i l'ha erigit com un sector estratgic per valorar en un moment en qu són el consumidor i la societat qui determinen els productes que es consumeixen.

"Al ministeri d'agricultura espanyol estem posant en prctica una estratgia que consisteix en diferents accions que volen valorar la indústria alimentria com a baula central que connecta al sector primari amb el consumidor i amb la nova societat", ha explicat.

El Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació comptar amb un expositor institucional de més de 1.000 metres quadrats en la fira "per donar visibilitat al sector alimentari" amb la presncia de 130 empreses vinculades al sector de la producció ecolgica.

GARCÍA DE QUEVEDO

García ha situat el saló Alimentaria com un aparador per compartir la cultura alimentria espanyola i la seva indústria, que va produir per valor 116.000 milions d'euros en l'últim any, la qual cosa suposa el 3% del PIB i el 16% del total de la indústria manufacturera.

"El 50% de la producció mundial d'oli d'oliva es fa en aquest país. Som el tercer productor mundial de vi, el segon productor de porcí de la Unió Europea i el primer productor de la UE en pesca", ha destacat, i ha dit que Espanya és també una potncia en fruites i verdures.

Ha advertit que aquest any est sent "especialment exigent" per al sector agroalimentari perqu ha d'afrontar els aranzels dels Estats Units als productes agrícoles de la Unió Europea (UE) i el Brexit, la qual cosa segons ell obliga a apostar per la diversificació dels mercats.

TONI VALLS

Valls, que ha tancat la roda de premsa de presentació, ha explicat que volen ser un mirall que interactua amb els diferents sectors d'alimentria i ha explicat que per entendre el sector és necessari estar-ne a prop, per així poder conceptualitzar-ho.

En aquest sentit, ha desgranat el que considera els deu eixos que regeixen actualment el sector alimentari, entre els quals ha situat l'associació de salut i nutrició, la preocupació per les allrgies i les intolerncies, l'escassetat de temps per preparar aliments, l'augment de la demanda de productes gurmet, la transformació digital i l'arribada de nous models de distribució, entre d'altres.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés