Publicat 12/02/2019 15:16

Alejandro Fernández garanteix un judici just i critica les "pressions" dels CDR

El líder del PP catal, Alejandro Fernández
EUROPA PRESS - Archivo

BARCELONA 12 febr. (EUROPA PRESS) -

El president del PP catal, Alejandro Fernández, ha garantit aquest dimarts que els líders independentistes encausats tindran un "judici just" perqu ha defensat que Espanya és un dels motors d'Europa i una de les democrcies plenes del món.

En roda de premsa des del Parlament amb motiu de l'inici del judici de l'1-O al Tribunal Suprem, ha assegurat que el seu partit acatar la sentncia sigui quina sigui perqu aix és el més pertinent en una democrcia.

Ha rebutjat del tot que sigui un procés judicial contra Catalunya, i ha defensat que és un judici contra unes persones que "de manera plenament conscient van iniciar determinades accions que ells mateixos sabien que podien ser delictives".

Fernández ha criticat que on realment hi ha un "problema de qualitat democrtica" és a Catalunya, perqu els partits independentistes i els comuns van decidir aquest dilluns ajornar el ple del Parlament de la setmana vinent perqu coincidia amb la vaga general que va convocar la Intersindical-CSC.

S'ha preguntat quins problemes laborals tenen els independentistes i en concret el president de la Generalitat, Quim Torra, per secundar una vaga: "Té un problema amb el seu sou, amb el seu horari, amb les seves condicions laborals o amb el seu xofer?".

Per al líder popular, un altre problema de qualitat democrtica són les "pressions" dels Comits de Defensa de la República (CDR) contra els jutges i les entitats i ha lamentat que hagin tallat carreteres a Catalunya en protesta contra el judici.