Publicat 05/09/2024 09:33

Alcaldes de municipis propers a l'Aeroport del Prat demanen al Govern que se'ls tingui en compte

Archivo - Un avió a l'aeroport de Josep Tarradellas Barcelona-El Prat, a prop de l'espai protegit natural de la Ricarda
David Zorrakino - Europa Press - Archivo

Viladecans i Gav esperen la proposta de la Generalitat, Castelldefels s'oposa i El Prat tem per la Ricarda

BARCELONA, 5 set. (EUROPA PRESS) -

Els alcaldes del Prat de Llobregat, Castelldefels, Viladecans i Gav (Barcelona) demanen a la Generalitat que tingui en compte les seves reivindicacions i preocupacions en l'ampliació de l'Aeroport de Barcelona-El Prat, després que el Govern hagi reactivat la comissió tcnica que abordar com millorar aquesta infraestructura.

Ho han expressat en declaracions a Europa Press, després que el president de la Generalitat, Salvador Illa, assegurés aquest dilluns que "desbloquejar la situació és crucial per a la connectivitat i per a l'economia catalana".

L'alcalde del Prat de Llobregat, Lluís Mijoler (Comuns), ha defensat que els municipis propers a la infraestructura "tenen molt a dir", per la qual cosa ha emplaat a Illa a escoltar les seves opinions, encara que no formin part de la comissió tcnica entre Generalitat i Govern.

Per la seva banda, el primer edil de Castelldefels, Manu Reyes (PP), ha retret al Govern que no s'hagin posat en contacte amb els municipis afectats per conixer la situació que afronten els vens, mentre que l'alcalde de Viladecans, Carles Ruiz (PSC), confia que la Generalitat es posar en contacte amb els municipis afectats en un futur.

En aquest sentit, l'alcaldessa de Gav, Gemma Badia (PSC), ha assegurat que Illa ja ha visitat Gav i coneix l'opinió dels vens: "Ja fa molts anys que est preocupat i escoltant i donant la seva opinió sobre certs temes".

PROPOSTES CONCRETES

Ruiz ha advocat perqu les ciutats afectades esperen "al fet que es posin proposters sobre la taula", després d'opinar que l'ampliació de l'Aeroport no ha prosperat en anteriors ocasions per un excés d'alternatives.

Mijoler ha assegurat que per augmentar la capacitat de l'Aeroport de Barcelona no és necessari allargar la tercera pista cap a l'espai natural de la Ricarda, una acció a la qual El Prat s'oposa completament.

"La infraestructura no pot créixer més enll dels seus límits, a l'altre costat de la tanca, on acaba l'Aeroport i comencen els espais naturals", i ha defensat altres mesures per evitar l'impacte mediambiental, com la terminal satllit o operar més vols a la nit.

VOLS PER SOBRE DELS MUNICIPIS

Per la seva banda, Ruiz ha augurat que l'ampliació del Prat tindria un impacte "molt positiu" per Viladecans, perqu creu que est rebent molta activitat econmica i seus de grans companyies per la presncia de la infraestructura.

Badia s'ha mostrat a favor de millorar la infraestructura, encara que ha dit est en contra de qualsevol operativa "que augmenti el soroll per damunt" de Gav, i ha confiat que els tcnics i especialistes trobaran la fórmula adequada.

Ha descartat el canvi d'operativa de les pistes perqu siguin independents i els avions sobrevolin les poblacions, com va proposar ERC: "Est parlat amb Madrid, est parlat amb Aena, est parlat amb el govern anterior de la Generalitat i, evidentment, amb el govern actual, que ja tenia aquest posicionament".

OPOSICIÓ "TOTAL I ABSOLUTA"

Reyes ha expressat la seva oposició "total i absoluta" a l'ampliació de la infraestructura, en considerar que comporta que més avions sobrevolin el terme municipal que dirigeix, i ha advocat per solucions vinculades als aeroports de Girona i Reus (Tarragona).

Així, ha rebutjat el conjunt de propostes d'ampliació plantejades perqu, al seu judici, cap d'elles comporta la reducció de vols sobre Castelldefels: "La proposta que a mi em semblaria l'adequada seria la que revista el nombre d'avions que passen sobre el terme municipal".