Publicat 24/11/2017 15:44

Albiol retreu a Iceta i Arrimadas la seva "batalla de galls" sobre qui serà president

Anuncia un "paquet de mesures" perquè tornin a Catalunya les empreses que han marxat

El PP català presenta el seu lema pel 21-D
EUROPA PRESS

BARCELONA, 24 nov. (EUROPA PRESS) -

El líder del PP català i candidat a les eleccions del 21-D, Xavier García Albiol, ha retret als candidats del PSC i de Cs, Miquel Iceta i Inés Arrimadas, que s'enredin en una "batalla de galls" sobre qui presideix la Generalitat si els partits no sobiranistes sumen per governar després dels comicis.

Durant un acte a Barcelona on el PP ha presentat el seu lema de campanya 'Espanya és la solució', Albiol els ha exigit que se centrin a presentar propostes i no en qui liderarà els pactes postelectorals: "Posar-se a parlar de si la cadira l'ocupo jo o l'altre és una falta de respecte que no acceptarem".

"No es pot vendre la pell de l'ós quan les eleccions ni tan sols s'han celebrat. No tornin a parlar de pactes postelectorals. Que es dediquin a presentar propostes", ha resumit el candidat popular sobre el debat generat en els últims dies sobre si el PSC donaria suport a un govern liderat per Cs o viceversa.

També ha reivindicat que la seva llista té una acreditada capacitat de gestió perquè ell va ser alcalde de Badalona (Barcelona) quatre anys i perquè inclou Manuel Reyes, que també va ser alcalde de Castelldefels (Barcelona), mentre que Arrimadas i Iceta "no han gestionat absolutament res".

A més de la gestió, Albiol també s'ha reivindicat per davant de Cs i el PSC per tenir una millor "interlocució" amb el Govern central, ja que és del PP, i ha destacat que en aquests comicis estan en joc el futur de Catalunya i també el de la resta d'Espanya.

PROGRAMA ELECTORAL

Albiol, que a part de candidat del PP és regidor a Badalona i senador, ha anunciat que impulsarà des de la cambra alta un "paquet de propostes" perquè les empreses que han marxat de Catalunya pel procés sobiranista tornin, i ha dit que també ho inclourà al programa electoral.

"És bàsic i necessari que des del PP donem una resposta a aquesta situació", ha al·legat, i ha acusat les candidatures independentistes d'haver causat una fractura tant en la societat catalana com també al món econòmic.

'ESPANYA ÉS LA SOLUCIÓ'

Han triat 'Espanya és la solució' com a lema de campanya perquè transmet que "Espanya és la solució davant de la divisió de la societat catalana" que ha provocat l'independentisme, i també és la solució per recuperar l'estabilitat econòmica i la confiança dels empresaris.

El líder popular ha rebut el suport d'un centenar de senadors que s'han desplaçat a Barcelona, entre els quals el líder a la cambra alta, José Luis Barreiro, i també el del sotssecretari de Política Autonòmica i Local del PP, Javier Arenas, que ha dit: "Albiol és un dels nostres i un dels millors".

També Barreiro ha expressat la seva confiança en el popular català, i ha assegurat que l'article 155 no s'hauria pogut aplicar amb l'efectivitat amb la qual s'està fent "sense haver pogut comptar amb l'equip de Xavier García Albiol".

Contingut patrocinat