MADRID 5 set. (EUROPA PRESS) -
L'alcalde popular de Badalona (Barcelona), Xavier Garcia Albiol, ha afirmat aquest dijous que el diputat del PSC al Congrés i ex secretari d'Organització José Zaragoza "hauria de deixar l'escó" al Parlament, després de ser vinculat amb el presumpte cas d'espionatge polític a Catalunya que té l'epicentre en l 'empresa Método 3 i haver dimitit com a membre de l'executiva del PSOE.
Així ho ha explicat en declaracions a la Cadena COPE, recollides per Europa Press, després de conèixer-se que Zaragoza va poder encarregar espiar-lo a Método 3, l'agència de detectius que va gravar un dinar el 2010 entre la popular Alícia Sánchez-Camacho i l'exparella de Jordi Pujol Ferrusola Victòria Álvarez, com suggereix un intercanvi de correus electrònics intervinguts en la investigació.
"Cadascú és responsable del seu comportament. Jo crec que hauria de deixar l'escó de diputat, però aquesta és una decisió que han de prendre ell i el seu partit", ha declarat, després de ser preguntat sobre si creu que Saragossa hauria d'abandonar la vida política, després de les últimes informacions aparegudes.
Alhora, ha opinat que la dimissió de Zaragoza s'ha produït "a trossets", doncs ha començat fa set mesos abandonant el seu càrrec de portaveu adjunt del grup parlamentari al Congrés dels Diputats, al fer-se públiques una sèrie d'informacions.
"Ara dimiteix una miqueta més i dimiteix com a membre de l'executiva", ha recordat Albiol.
ESTUDIANT PRESENTAR UNA DEMANDA
Ha reiterat que els advocats del partit estan estudiant si es tracta d'una pràctica legal i analitzant la documentació per presentar una demanda, si hi ha base jurídica per a això.
Tot i això, ha opinat que, des d'un punt de vista polític, no és admissible, i ha insistit que, "a partir d'aquí, cadascun sabrà el que ha de fer".
"En política, per intentar posicionar-te millor, es poden dur a terme diferents pràctiques, però dins d'unes regles de joc i dins de saber que hi ha unes línies que no es poden traspassar", ha subratllat.
"Quan se'n va en aquesta direcció i quan sembla que comença una pràctica més o menys habitual que és espiar al teu rival, algú ha de donar una explicació i prendre mesures", ha afegit.
Finalment, ha destacat que, segons la seva opinió, l'espionatge es va produir perquè "tenien la lleugera sospita a l'any 2010 que, per primera vegada en 32 anys, anaven a perdre el poder de la tercera ciutat més gran de Catalunya".
"Van intentar buscar qualsevol argument per desacreditar la meva persona", ha tancat l'alcalde popular.