Publicat 31/01/2018 14:10

Albiol (PP) demana a Puigdemont renunciar a l'acta de diputat després dels missatges a Comín

Xavier García Albiol, PP
EUROPA PRESS

BARCELONA 31 gen. (EUROPA PRESS) -

El líder del PP català, Xavier García Albiol, ha demanat a Carles Puigdemont (JxCat) que renunciï a l'acta de diputat, després de publicar-se missatges del candidat a la Generalitat enviats al diputat Toni Comín (ERC) segons ha publicat Telecinco.

Albiol ha reclamat en roda de premsa la renúncia de Puigdemont per evitar que continuï "fent el ridícul" i tornar a la normalitat en el Parlament, ja que considera que l'inici de la legislatura no ha d'allargar-se més.

"Ha tingut un atac de sinceritat, des de la intimitat, i ha expressat el que alguns dels seus companys ja van expressar amb anterioritat en el seu àmbit privat", ha afegit en referència a les possibilitats de materialitzar el procés sobiranista.

I ha tornat a demanar al president del Parlament, Roger Torrent, que reobri "immediatament" una altra ronda de contactes per proposar un altre candidat a la Generalitat i poder celebrar el ple d'investidura a principis de la setmana vinent.

Albiol també ha reiterat que "qui ha de presentar un nou candidat a la Presidència de Catalunya és el partit que va guanyar les eleccions", en al·lusió a Cs.

FELICITA RAJOY

A més, ha felicitat Mariano Rajoy i el seu govern perquè els missatges de Puigdemont "demostren que les institucions i la democràcia que representa el Govern d'Espanya ha acabat triomfant".

Segons Albiol, la gestió de l'Executiu central "marca l'inici del desbloqueig polític" a Catalunya.

Contingut patrocinat