Demana a Mas que prometi davant del Parlament que acatarà la decisió
BARCELONA, 2 des. (EUROPA PRESS) -
El líder del PP al Parlament, Xavier García Albiol ha apostat aquest dimecres per aplicar l'article 155 de la Constitució si el Govern i les institucions catalanes no acaten la decisió del Tribunal Constitucional (TC) de declarar inconstitucional la resolució independentista del Parlament.
"Si es decideix desobeir i continuar endavant amb el procés de ruptura, apostem per aplicar preceptes de l'article 155, com intervenir la tresoreria" de la Generalitat, ha dit en roda de premsa.
Ha desitjat no arribar a aquest extrem però, si el president Artur Mas continua comportant-se de manera "xulesca, al Govern espanyol no li tremolarà la mà per posar a cadascú al lloc que li correspon".
Preguntat per si ha comentat aquesta possibilitat amb el president del Govern espanyol, Mariano Rajoy, ha dit que "no en les últimes hores ni després de la sentència del TC".
Per a Albiol, la sentència del TC demostra que l'Estat de dret funciona, i ha instat Mas a comparèixer al Parlament per comprometre's en públic a complir amb la decisió del tribunal.
Per això, el PP ha registrat aquest mateix dimecres al Parlament una petició de compareixença: "Que assumeixi de manera solemne que respecta el TC i, si no, que s'apliquin mesures del 155".
NEGOCIACIONS AMB LA CUP
Sobre les negociacions d'investidura, ha augurat que la CUP acabarà donant els seus vots a Mas: "S'està agenollant per continuar a la cadira. És capaç d'humiliar-se a ell i a la institució per aconseguir el que sigui".
També ha carregat contra el número 1 de Democràcia i Llibertat (DL), Francesc Homs (CDC), perquè és la garantia que el diàleg serà un "absolut fracàs", i ha dit que és com posar una guineu a vigilar gallines.