Actualitzat 20/09/2018 14:13

Albiol diu que el xat dels jutges és privat i expressa el que pensa "la majoria" de catalans

Xavier García Albiol (PP)
EUROPA PRESS

Demana la compareixença de Maragall al Parlament

BARCELONA, 20 set. (EUROPA PRESS) -

El líder del PP català, Xavier García Albiol, ha dit que els missatges antiindependentistes dels jutges són d'un xat privat i reflecteixen un sentir majoritari: "És el que escriuríem o podríem pensar la majoria de catalans que no som independentistes i el 80% de la resta d'espanyols".

En roda de premsa aquest dijous, ha qualificat de despropòsit que el president de la Generalitat, Quim Torra, hagi demanat la dimissió del president del Consell General del Poder Judicial (CGPJ), Carlos Lesmes.

Ha assegurat que els jutges "donen la seva opinió del que fa un any va passar a Catalunya en correus privats" i que l'exigència de dimissió llançada per Torra és una provocació.

"Està instal·lat en el disbarat constant. No n'encerta ni una. Des que és president de la Generalitat no li he sentit fer cap declaració per temperar", ha valorat.

Ha recordat que aquest dijous es compleix un any de la protesta davant la Conselleria d'Economia, a Barcelona, que ha estat la base de l'acusació contra el president d'Òmnium, Jordi Cuixart, i l'exlíder de l'ANC Jordi Sànchez per presumpta sedició, i ha acusat el Govern de voler "blanquejar" el que va passar.

"A qualsevol català decent i amb una mica d'amor propi li ha de fer sentir vergonya i pena" el que va passar en la manifestació a Barcelona, que ha qualificat de vergonyosa.

També aquest dijous, el subgrup del PP al Parlament ha registrat una petició de compareixença en comissió del conseller d'Acció Exterior, Ernest Maragall, per "les seves declaracions en què afirma incidir en la Fiscalia per reduir les acusacions dels processats per rebel·lió" en la causa contra el procés sobiranista.

Albiol creu que a Maragall "se li ha escapat que Pedro Sánchez està disposat a tot per seguir a la Moncloa", i ha criticat que la ministra de Política Territorial, Meritxell Batet, i el d'Afers Exteriors, Josep Borrell, s'hagin posicionat a favor de la llibertat dels investigats.

Per al popular, el president del Govern espanyol "està en una absoluta espiral per acceptar qualsevol humiliació o renúncia davant els independentistes per seguir un quart d'hora més a la cadira de La Moncloa".

TEATRO REAL

Preguntat per l'escridassada que van rebre els membres de la companyia que la nit d'aquest dimecres va representar 'Faust' al Teatro Real de Madrid per lluir un llaç groc, ha contestat que "la resposta del públic d'ahir va ser previsible davant d'aquesta provocació".

"Alguns no troben cap límit a la seva provocació. Representar al Teatro Real, amb les autoritats que hi havia, i sortir a l'escenari amb llacets grocs forma part d'aquesta estratègia de provocar", ha afegit, també en al·lusió al fet que van ser-hi els reis.

Contingut patrocinat