Publicat 05/07/2018 19:33

Albiol demana que després de les primàries del PP hi hagi una "única candidatura" de cara al congrés

Defensa que a Catalunya s'està votant "amb normalitat" en tots els punts

Xavier Garcia Albiol, PP
PP

BARCELONA, 5 jul. (EUROPA PRESS) -

El líder del PP català, Xavier García Albiol, ha demanat que, després de les primàries que celebra aquest dijous el PP per triar el seu líder, hi hagi una "única candidatura" de cara al congrés del 20 de juliol en el qual els compromissaris han de ratificar la nova direcció.

En declaracions després de votar a la seu popular a Badalona (Barcelona), ha considerat que els compromissaris haurien de respectar el vot dels afiliats i ha avisat que seria "un greu error anar a un congrés de confrontació".

"Treballaré perquè al congrés del 20 de juliol hi hagi una única candidatura i ens presentem amb la màxima força possible per afrontar els reptes del país", ha exposat Albiol, que no ha desvetllat a quin candidat ha donat suport en aquestes primàries.

Ha defensat que com a líder del PP català ha de mantenir "una postura extremadament exquisida" i no pronunciar-se a favor de ningú, i ha conclòs que després de la votació sí es pronunciarà a favor de la unitat.

Albiol serà un dels compromissaris del PP català que acudiran al congrés de Madrid, i ha considerat que aquests compromissaris no haurien "ni d'esmenar ni de corregir" la decisió que prengui la militància aquest dijous.

NORMALITAT

Preguntat per si la candidatura de María Dolores de Cospedal ha impugnat meses de votació a Catalunya, Albiol ha assegurat que s'està "votant amb absoluta normalitat i en un clima d'alegria".

Sí li han transmès que en dues meses de votació s'hauria produït un incident, i és que un interventor d'una de les candidatures hauria estat "intentant convèncer algun militant" que votés a favor del seu candidat, però ha defensat que ha estat quelcom puntual.

Contingut patrocinat