Publicat 28/10/2021 12:37CET

Alberto Garzón anuncia que es regularà la publicitat d'aliments i begudes "no saludables" per als menors

El ministre de Consum, Alberto Garzón, en la roda de premsa a l'Ajuntament de Barcelona al costat de l'alcaldessa, Ada Colau
EUROPA PRESS - DAVID ZORRAKINO

BARCELONA, 28 oct. (EUROPA PRESS) -

El ministre de Consum, Alberto Garzón, ha anunciat que un reial decret regularà l'emissió publicitària d'aliments i begudes "no saludables" adreçada al públic infantil i adolescent, i afectarà la publicitat de televisió, ràdio, sales de cinema, Internet, xarxes socials, webs i apps amb continguts per a menors de 16 anys.

Ho ha anunciat aquest dijous en una roda de premsa a l'Ajuntament de Barcelona al costat de l'alcaldessa, Ada Colau, i ha emmarcat aquest anunci en el paper de Barcelona com a Capital Mundial de l'Alimentació Sostenible 2021.

Garzón ha dit que el procediment serà ràpid i es preveu per al 2022: "La feina està feta. Tenim els informes pertinents per adaptar aquests perfils nutricionals de l'Organització Mundial de la Salut al sistema de regulació i ja s'ha parlat amb la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència".

"A Espanya l'excés de sobrepès és del 23,3% i l'obesitat del 17.3%. La suma supera el 40% per als nens d'entre 6 i 9 anys. Són xifres alarmants i preocupants", ha alertat el ministre, que ha afegit que aquestes xifres són el doble entre les famílies més humils que entre les més adinerades, segons l'informe 'Aladino'.

Així mateix, ha constatat evidències que les diferents estratègies impulsades des de fa més d'una dècada per disminuir l'obesitat i el sobrepès infantil, com el codi d'autoregulació Paos que va establir la mateixa indústria, han estat "del tot insuficient".

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés