BARCELONA, 29 ago. (EUROPA PRESS) -
El president de Cs, Albert Rivera, ha acudit aquest dimecres a la concentració convocada davant del Parc de la Ciutadella de Barcelona i ha justificat la protesta per les "mofes" que assegura que ha rebut l'agredida el cap de setmana a la zona quan retirava llaços grocs.
En declaracions al costat de la líder de Cs a Catalunya, Inés Arrimadas, ha assegurat que la violència no es justifica en democràcia i que "lamentablement la fractura social que ha provocat el procés separatista té conseqüències".
Per això, ha demanat al president de la Generalitat, Quim Torra, "que rectifiqui, que acati la Constitució i l'Estatut i que retiri els símbols polítics partidistes de l'espai públic", en referència als llaços grocs.
També Arrimadas ha lamentat que s'hagi posat en dubte el motiu de l'agressió i ha assenyalat directament a "la televisió pública de Catalunya", a qui ha acusat de fer-ho.
"Com això s'ha produït, ens veiem en la necessitat de dir que tota la violència és condemnable, no només quan la rep una persona d'una determinada ideologia", i ha acusat la Generalitat de trencar la convivència a Catalunya.
Així, ha instat al president del Govern central, Pedro Sánchez, perquè "deixi d'atacar Cs per demanar comptes al Govern de Torra", i ha lamentat que el líder socialista arribés a la Moncloa amb el suport de grups independentistes.
"Necessitem que el Govern d'Espanya actuï, ens protegeixi, davant un Govern de la Generalitat que està absolutament fora de la legalitat, del sentit comú i que està trencant d'una manera clara la convivència", ha afegit.
Preguntada per l'agressió soferta per un càmera de televisió que ha cobert la concentració, Arrimadas ha dit no saber-ne els detalls, perquè s'havia produït feia pocs minuts, però ha subratllat que "totes les agressions són condemnables sempre".