Actualitzat 17/05/2018 14:40

Alamany (comuns) demana disculpes per un antic blog en el qual criticava "els espanyols"

Elisenda Alamany, portaveu de CatECP en el Parlament, en roda de premsa
EUROPA PRESS

BARCELONA 17 maig (EUROPA PRESS) -

La portaveu dels comuns al Parlament, Elisenda Alamany, ha demanat disculpes pels seus comentaris antics en un 'fotolog' --un blog de fotografies-- del qual s'ha sabut aquest dijous i en el qual deia: "El nostre país no és el que volem des del 1714. I els espanyols segueixen cardant-nos per darrere i per davant. Sense permís".

En una anotació a Facebook recollida per Europa Press, ha al·legat que és un llenguatge que va utilitzar quan tenia 23 o 24 anys --fa 11--, quan no es dedicava a la política i del que no se sent "gens orgullosa".

Ha assegurat que no es referia al conjunt d'espanyols, sinó al Govern central, i ho va fer "en els termes d'algú jove que surt cada Diada de Catalunya i parla des de l'estómac. Em sap greu".

"Com he defensat sempre, crec en una Catalunya diversa i mestissa on l'aportació de la gent nascuda en altres llocs d'Espanya i el món, com la meva mare, han ajudat a construir com qui més", conclou.

Defensa que negar aquesta diversitat seria negar-se a si mateixa, i lamenta que amb aquest blog --en què apareixen fotos personals acompanyada d'altres-- hagin quedat exposades a les xarxes persones que estima i que no tenen "cap culpa" que ella es dediqui ara a la política institucional.

El fotolog d'Alamany estava presidit per un dibuix en el qual Catalunya està separada d'Espanya, i en el qual un territori i un altre es miren amb un dit aixecat.

ELS COMENTARIS DE TORRA

Aquesta polèmica arriba uns dies després que el president de la Generalitat, Quim Torra, es disculpés per uns tuits i articles en què criticava "els espanyols" i que li han valgut adjectius de l'oposició com xenòfob i supremacista.

Precisament al debat d'investidura, el líder dels comuns, Xavier Domènech, va criticar els comentaris de Torra per ser la visió d'una Catalunya excloent i li va exigir respondre: "Senyor Torra, Què pensa dels espanyols? I dels catalans?".

Contingut patrocinat