Publicat 14/2/2019 10:47:06CET

Airbus posa fi a l'A380 després de la renegociació del macrocontracte d'Emirates

Avió A380 d'Emirates
AIRBUS

Es veuran afectats uns 3.500 llocs de feina a tota Europa

TOLOSA, 14 febr. (de l'enviat especial d'Europa Press Héctor Millano) -

El fabricant aeroespacial europeu Airbus ha decidit posar punt i final a les entregues del model A380 el 2021 després que l'aerolínia Emirates reduís la seva cartera de comandes d'aquest avió en 39 unitats, segons ha informat l'empresa.

D'aquesta manera, la línia aria amb seu a Dubai ha disminut la seva cartera de comandes de l'A380 de 162 a 123 avions. Aquesta decisió, en conjunt amb la reducció de comandes de la resta d'aerolínies, ha provocat la decisió d'Airbus. Durant els dos propers anys, Emirates rebr els seus últims 14 A380.

Les negociacions entre Airbus i Emirates han acabat, a més, amb la signatura de noves comandes per part de l'empresa aria. Així, ha decidit incrementar la flota amb 40 avions A330-900 i 30 avions A350-900 la qual cosa, a preus mitjans de mercat, implica una inversió d'uns 11.856 milions de dlars (10.508 milions d'euros) i 9.522 milions de dlars (8.440 milions d'euros), respectivament. En total, 21.378 milions de dlars (18.949 milions d'euros).

Les entregues dels aparells de la família A330 comenaran el 2021, mentre que els del programa A350 s'iniciaran el 2024, segons ha detallat Emirates en un comunicat.

"Com a resultat d'aquesta decisió, no disposem d'una cartera de comandes de l'A380 substancial i, per tant, no hi ha una base que en sustenti la producció", ha subratllat el conseller delegat d'Airbus, Tom Enders, que deixar el crrec el proper 10 d'abril. "Hem de ser realistes", ha indicat, després d'assenyalar que l'empresa ha posat "molt esfor" i "molts recursos" en aquest programa.

El primer executiu del consorci aeroespacial europeu ha indicat que l'empresa seguir donant suport als avions, encara que ha alertat que en les "properes setmanes" comenar a dialogar amb els agents socials, perqu la finalització de l'A380 afectar entre 3.000 i 3.500 llocs de feina.

"No obstant aix, l'augment de la producció de l'A320 actualment en marxa i la nova comanda d'avions feta per Emirates oferiran un nombre important d'oportunitats de mobilitat interna", ha destacat Airbus.

El president i conseller delegat de l'aerolínia dels Emirats rabs Units, Ahmed bin Saeed Al Maktoum, s'ha mostrat "decebut" per haver de cancellar les comandes de l'A380, encara que ha subratllat que cal "acceptar" la "realitat de la situació".

Així mateix, el primer executiu d'Emirates ha indicat que els avions que rebr l'empresa "tindran un rol important" en els plans futurs de la línia aria. En concret, els A330 s'incorporaran a les connexions locals, mentre que els A350 es reservaran per als vols de llarga distncia.