Publicat 06/03/2024 08:29

Airbnb redueix un 36% les cancel·lacions i elimina 100.000 anuncis de baixa qualitat

Archivo - Logo d'Airbnb
Friso Gentsch/dpa - Archivo

La plataforma engega anuncis verificats, distintius de qualitat i panys intel·ligents

BARCELONA, 6 març (EUROPA PRESS) -

Airbnb ha desenvolupat el darrer any millores per garantir la fiabilitat de les estades que gestiona, la qual cosa ha permès reduir les cancel·lacions dels amfitrions en més d'un terç i s'han eliminat 100.000 anuncis de baixa qualitat des d'abril del 2023, informa la plataforma en un comunicat.

A finals de març, l'empresa calcula que s'hauran verificat gairebé 1,5 milions d'anuncis als EUA, Canadà, Austràlia, Regne Unit i França, i "molt aviat tindran un distintiu propi a la plataforma".

La plataforma ha anunciat que en breu s'aplicaran noves eines, com l'autenticació en foto i en vídeo, "perquè més amfitrions d'aquests països verifiquin els seus allotjaments" i preveu que, a partir de la tardor del 2024, el procés de verificació s'ampliï a altres 30 països.

A l'hivern del 2023, Airbnb va presentar 'Recomanació del viatger', un nou distintiu pels 2 milions dels allotjaments millor valorats pels viatgers identificats després d'analitzar més de 500 milions de reserves.

Des del novembre, s'han reservat més de 13,5 milions d'allotjaments catalogats com a 'Recomanació del viatger', i gairebé un 95% d'aquestes estades han rebut una qualificació de 5 estrelles, essent la valoració mitjana general "molt alta", un 4,92.

A partir d'aquest estiu, els allotjaments que es trobin entre el 25% dels que més agraden a Airbnb, tindran una secció especial a la seva pàgina indicant-ho, i els que arribin a l'1% lluiran a més la icona d'un trofeu.

"La idea d'aquests nous distintius és destacar que són els millors allotjaments a Airbnb segons els hostes", explica la plataforma; per contra, si un allotjament es troba entre el 10% dels que menys agraden, també s'esmentarà a l'anunci.

EVITAR TARIFES EXCESSIVES

Així mateix, en el darrer trimestre del 2023 es van reduir les cancel·lacions en un 36% després d'ajustar la configuració predeterminada de les reserves i reduir la disponibilitat del calendari perquè els amfitrions nous tinguin més control i flexibilitat, desenvolupar noves eines de preus perquè els amfitrions puguin consultar fàcilment quant paguen els hostes i evitar tarifes excessives, i introduir polítiques més estrictes per a les cancel·lacions.

En els primers tres mesos del 2023 es van eliminar 12.000 anuncis de baixa qualitat, xifra que des de llavors "ha ascendit a 100.000, inclosos aquells que ofereixen de manera reiterada una experiència que no està a l'altura del que esperen els viatgers".

Airbnb va anunciar a l'hivern del 2023 una nova funció que permetrà a alguns amfitrions connectar panys intel·ligents compatibles al seu compte i que, aquest mes de març, els amfitrions amb allotjaments a Estats Units i Canadà ja podran utilitzar per generar automàticament codis únics per a cada reserva a través de la plataforma.

"Gràcies a l'Accés preferent, alguns amfitrions ja ho han provat i els seus hostes han tingut experiències molt positives, ja que la valoració mitjana del procés d'arribada va ser de 4,96", afirma la plataforma.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés