Publicat 30/04/2015 13:14

Air France-KLM perd 559 milions el primer trimestre, un 8,1% menys

El A380 De Air France
CAROLINE BERGERON/AIR FRANCE

Aprovisiona 56 milions per al seu programa de baixes voluntàries, incloses les 800 anunciades

PARÍS, 30 abr. (EUROPA PRESS) -

Air France-KLM va registrar unes pèrdues de 559 milions d'euros el primer trimestre, la qual cosa suposa un 8,1% menys pel que fa als 'nombres vermells' de 608 milions d'euros del mateix període del 2014, ha informat el grup aeri francoholandès, davant la deterioració d'extraordinaris registrats en el període per valor de 19 milions d'euros.

Així, va registrar una deterioració de 19 milions d'euros en els resultats del primer trimestre vinculats a una plusvàlua de 218 milions per la venda d'accions d'Amadeus, compensada en part per l'impacte negatiu de les seves cobertures de combustible (26 milions d'euros) i per l'impacte negatiu de la depreciació de l'euro (143 milions d'euros).

Exclosos aquests extraordinaris, les pèrdues netes del grup ascendeixen a 508 milions d'euros, enfront als 485 milions d'euros del primer trimestre del 2014 (+3,9%). En el primer trimestre, l'impacte total del canvi de divises va ser de 81 milions d'euros.

Per companyies, Air France va reportar unes pèrdues d'explotació de 233 milions d'euros, un 46% menors; mentre que KLM va registrar unes pèrdues operatives de 183 milions d'euros, un 9% més altes. Transavia, la seva filial de baix cost, va augmentar un 11% les seves pèrdues operatives, fins als 69 milions d'euros.

Del gener al març, la xifra de negoci va créixer un 1,8% i va aconseguir els 5.656 milions d'euros, enfront als 5.554 milions facturats del gener al març del 2014, si bé en dades comparables va retrocedir un 2,4%.

AUGMENT DE COSTOS, TAMBÉ EN CARBURANT

El resultat operatiu d'Air France-KLM va ser negatiu en 414 milions d'euros fins al març, la qual cosa suposa reduir els seus 'nombres vermells' un 28% pel que fa al primer trimestre de l'any passat, quan va perdre 445 milions d'euros.

El resultat brut d'explotació (Ebitda) va continuar negatiu encara que la companyia va aconseguir reduir les pèrdues un 29%, en passar d'unes pèrdues de 50 milions d'euros a unes de 21 milions d'euros al tancament del primer trimestre del 2015.

Quant als costos totals, van ascendir a 5.370 milions d'euros, un 0,2% menys que fa un any, si bé els costos d'explotació van augmentar un 1,2%. La factura del carburant es va elevar fins als 1.480 milions d'euros, un 4,7% menys, amb una reducció del 20,3% del preu d'abans de cobertures.

Conforme a les cobertures que maneja, preveu que la partida de combustible per a tot l'exercici 2015 ascendeixi a 6.600 milions d'euros i se situï en 6.100 milions d'euros pel 2016.

REESTRUCTURACIÓ

El grup va aprovisionar 56 milions d'euros vinculats als plans de sortides voluntàries i a les 800 sortides previstes a la seva plantilla anunciades el passat mes de febrer. Els costos de personal van augmentar un 2,1%, fins als 1.920 milions d'euros.

Air France ha anunciat una nova retallada d'unes 800 ocupacions, reducció que es durà a terme mitjançant un programa de baixes incentivades entre personal de terra i de cabina, davant l'entorn competitiu de cara al 2015 i la deterioració dels seus ingressos des de finals d'estiu de l'any passat. La companyia gal·la ja havia reduït gairebé 8.000 treballadors de la seva plantilla, que ascendeix actualment a 96.000 empleats.

El deute net d'Air France-KLM se situa en 5.280 milions d'euros a tancament del primer trimestre, després d'un descens de 109 milions d'euros en dades comparables. El deute ajustat/Ebitdar és de 3,7 vegades 0,5 punts més que el 31 de març del 2014. El seu objectiu és situar-lo en 2,5 vegades el 2017.

PREVISIONS

De cara a la resta de l'exercici, Air France-KLM ha destacat que totes les iniciatives emmarcades en el nou Pla Estratègic, denominat 'Perform 2020', que preveu el desenvolupament de la seva filial Transavia s'està implementant segons el previst.

Air France i els seus sindicats han arribat a un acord que ha posat fi a la vaga per al desenvolupament de Transavia France durant els pròxims cinc anys i negocia ara mesures vinculades a la millora de productivitat en aquest context.

En virtut d'aquest pla, Transavia France tindrà 21 avions operatius a l'estiu respecte als 16 de fa un any, amb l'objectiu de convertir-se en la companyia aèria referent a París-Orly. El desenvolupament de Transavia s'accelerarà aquest any.

Per a l'any 2015, el grup aeri francoholandès manté el seu objectiu de reduir els seus costos unitaris entre un 1% i un 1,3%, després de retallar-los en un 7% l'any passat, així com reduir el seu deute net fins prop dels 4.400 milions d'euros a finals del 2015.

Air France-KLM ha decidit reforçar les mesures d'ajust del seu pla 'Perform 2020', que inclou reduir en 600 milions d'euros el seu programa d'inversió 2015-2016 i la sortida voluntària ja prevista de 800 empleats.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés