Hi participen 1.354 col·legis i 170.000 alumnes
BARCELONA, 20 març (EUROPA PRESS) -
Uns 1.400 professors de primària s'han format aquest any en el Pla del Govern de Consum de Fruita a les Escoles 2013-14, que destina 1,08 milions d'euros a fomentar la fruita entre nens d'entre 6 i 10 anys, i que està finançat per la Unió Europea, l'Estat, la Conselleria d'Agricultura i l'Associació Catalana d'Empreses de Fruita i Hortalisses (Afrucat).
El conseller Josep Maria Pelegrí ha explicat que des del curs 2009-10, primera edició de la campanya, s'han destinat més 6,6 milions d'euros, segons ha dit aquest dijous a la presentació del pla a l'escola Escola N-II de Pràctiques.
Pelegrí s'ha dirigit a una classe de nens de primària i els ha explicat la importància de consumir fruita amb vista a prevenir malalties i tenir hàbits saludables.
En el Pla, que va començar aquest novembre i continuarà fins al juny, hi participen 1.354 col·legis i uns 170.000 alumnes, i es distribuiran 415 tones de fruita als centres.
El conseller ha destacat que la campanya contribueix a adquirir uns hàbits en una edat molt important, i ha advertit que el consum de fruita dels nens és més baix del que seria recomanable.
"S'han abandonat els patrons de la dieta mediterrània", ha assegurat i ha afegit que a Europa 5,1 milions de nens són obesos i 22 milions pateixen sobrepès.
També ha afirmat que les administracions no poden fer-ho "tot" i ha instat les famílies a involucrar-se perquè els nens adquireixin uns hàbits alimentaris saludables.
Segons una enquesta feta per la Fundació Thao, el 97% de les escoles tornarien a participar en la campanya, cosa que segons Pelegrí demostra que el pla "està donant bons resultats".
FORMACIÓ DE PROFESSORS
La formació de professors per a una aplicació més eficient del pla ha estat la novetat d'aquest any, i s'han fet 86 tallers als Centres de Recursos Educatius de la Conselleria d'Ensenyament.
Una professora que ha participat en aquests tallers ha explicat a Europa Press que se li va proporcionar material pedagògic perquè el coneixement fos més entretingut.