Foto: EUROPA PRESS
BARCELONA, 23 (EUROPA PRESS)
El conseller delegat de Panrico, Carlos Gila, s'ha compromès amb els representants del col·lectiu d'autònoms de pagar "en la major brevetat" el total de la factura de setembre després d'anunciar que no pagaria aquest import a falta de liquiditat, segons ha explicat aquest dilluns la Federació Nacional d'Associacions de Treballadors Autònoms (ATA) en un comunicat.
Les organitzacions d'autònoms que representen als econòmicament dependents de Panrico integrades en ATA i que representen al 46% dels més de 1.800 autònoms que treballen per a la companyia d'alimentació han mantingut una reunió amb els responsables de l'empresa per analitzar la situació, "un tant incerta", segons la ATA.
El president d'Atapan --pertanyent a ATA--, Antonio Hidalgo, ha insistit en la necessitat que el pagament es realitzi aviat, doncs els autònoms han de fer front a despeses com el combustible, el pagament de l'IVA i les quotes a la Seguretat Social sense haver cobrat.
ATA ha indicat que aquest dimarts es farà una altra reunió amb la direcció en la qual s'abordaran diferents propostes per tirar endavant l'empresa amb l'objectiu de pagar les factures als autònoms puntualment i de mantenir tots els llocs de treball.
La setmana passada, CCOO i UGT van manifestar el seu rebuig davant de l'anunci de la direcció de Panrico de suspendre temporalment el pagament de les nòmines dels seus 4.000 treballadors, i van exigir una reunió amb els representants de la companyia perquè informessin dels motius d'aquesta decisió i detallessin fins quan durarà.
Fonts d'UGT han explicat a Europa Press que la reunió es produirà a la fàbrica de Paracuellos del Jarama, a Madrid, i en ella preveuen que l'empresa els presenti el pla de viabilitat de Panrico.
Segons els sindicats, Panrico ha esgrimit problemes de tresoreria per portar a terme aquesta mesura i donar resposta als seus "compromisos amb els proveïdors", i mentre prepara un nou pla industrial amb els ajustos necessaris.