La producció aconsegueix 121.456 tones
GIRONA, 1 ago. (EUROPA PRESS) -
El grup alimentari Noel va tancar l'exercici 2022 amb una facturació de 568 milions d'euros, un 33% interanual més, ha explicat en un comunicat aquest dimarts.
L'augment de vendes es deu "en bona part" a l'increment en la producció, que ha aconseguit 121.456 tones d'aliments, així com a la pujada dels preus dels productes per repercutir part de l'augment de costos en matèries primeres i energia.
El director general de Noel, Joan Boix, ha explicat que el 2022 va ser un exercici d'alta complexitat" per l'encariment dels costos de producció i ha assenyalat que les inversions realitzades en anys anteriors han aportat, en les seves paraules, múscul productiu i solidesa.
Per segments, la divisió de productes càrnics va facturar 537 milions, un 29% interanual més, i representa la meitat de les vendes a l'estranger.
La resta de categories "ja freguen els 30 milions d'euros de facturació", i l'empresa ha recordat la compra de Casa Bona i la inclusió de Verday en la cartera de marques.
INVERSIÓ
L'empresa ha explicat que el context socioeconòmic de 2022 va tenir incidència en el pla inversor previst, ja que va optar per una racionalització i contenció de les noves inversions i va prioritzar les essencials per al desenvolupament del negoci.
En total, el grup va destinar 37,4 milions d'euros, un 35% menys que en 2021, dels quals 10 milions van ser per a la construcció de l'última fase de la planta a Olot (Girona).
La resta d'inversions van ser nou milions en l'ampliació i adquisició de nova maquinària per a la planta de productes tallats, i 3,4 milions en l'habilitació de noves càmeres d'emmagatzematge per a productes destinats als Estats Units.