Publicat 28/01/2014 12:36

Miquel Alimentació potenciarà el negoci majorista nacional per tornar a créixer

El director general de Miquel Alimentació, Pere Laymon
EUROPA PRESS

BARCELONA, 28 gen. (EUROPA PRESS) -

Miquel Alimentació preveu tornar a créixer els anys vinents a través del negoci majorista a Espanya --amb gestió regionalitzada-- i l'avanç de l'exportació, i el 2016 preveu cobrir tot el territori nacional amb els 'cash&carry' Gros Mercat, amb l'entrada ja preparada a les Canàries i el País Basc i més endavant a Galícia, Astúries i Cantàbria, segons ha explicat el director general de la companyia, Pere Laymon.

En una conferència als Esmorzars PWC, ha repassat que entre els anys 2008 i 2010 el grup va aconseguir els millors resultats de la seva història --per sobre dels 1.000 milions de facturació--, el 2011 es va mantenir i el 2012 va començar a caure, per la qual cosa el 2013 va reestructurar l'organització per descentralitzar les decisions a sis àrees regionals i va invertir sis milions d'euros en preus.

"Hem castigat els resultats del 2013 per tornar a créixer el 2014 per sobre dels resultats del 2012", ha explicat en declaracions a la premsa; Miquel Alimentació ha facturat 920 milions el 2013 i preveu arribar als 936 el 2014, malgrat que l'any passat va vendre la xarxa de supermercats propis --de les ensenyes Suma i Spar-- per centrar-se en les franquícies i en el negoci majorista, que opera amb l'ensenya Gros Mercat i Food Service.

Aquest any preveu 63 obertures de franquícies Spar i Suma, i passar de 56 Gros Mercat a 63, com també obrir vuit establiments anuals d''autoservei a l'engròs' compactes --de 2.000 metres quadrats-- per a petites poblacions on les grans multinacionals distribuïdores no tenen interès, però Miquel Alimentació sí, com també té interès a donar servei a petites cadenes independents.

Des del 2010, Miquel Alimentació ofereix encarregar-se de les compres i logística d'altres cadenes de supermercats locals per reduir-ne els costos, i té clients com la catalana Valvi i l'andorrana Pirenees, i té en marxa 17 negociacions a tot Espanya, segons ha revelat Laymon.

El grup amb seu a Vilamalla (Girona) també veu en el canal internet una aposta de futur, amb unes previsions que en deu anys comportarien un mínim d'un 15% de quota de mercat del sector, per la qual cosa té un 33% --entre la companyia i els treballadors-- de la plataforma en línia Ulabox per anar posicionant-se.

Miquel Alimentació, que té 2.770 treballadors, exporta a 23 països amb la seva marca Sabor español, amb una facturació exterior de 12 milions el 2013 que preveu fer créixer fins a 20 aquest any, amb les vendes del 2012 en aquest àmbit.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés