Publicat 14/04/2014 14:30

Mercabarna llança una campanya per fomentar el consum de xai entre els catalans

Sònia Recasens (Ayto Bcn y Mercabarna) y Casimir Llorens (Gremio de Mayoristas)
EUROPA PRESS

BARCELONA, 14 abr. (EUROPA PRESS) -

Els majoristes de carn de Mercabarna han posat en marxa una campanya per fomentar el consum de xai entre els catalans, especialment durant aquestes dates de Setmana Santa, ja que és una tradició arrelada a diversos països mediterranis.

Els responsables del sector de la carn de Mercabarna han presentat aquest dilluns la campanya 'Xai de Pasqua, una vella tradició mediterrània', que té la col·laboració de l'Associació de Concessionaris de Mercabarna, del Gremi d'Empresaris Carnissers i Xarcuters de Barcelona i de l'associació d'empreses d'oví Anafric.

Mitjançant aquesta campanya, els carnissers posaran a disposició dels seus clients informació sobre el xai i una recepta senzilla per a cuinar-lo gràcies al repartiment de més de 8.000 fullets.

Segons Vicenç Tonijuan, portaveu del sector de la carn de Mercabarna, menjar xai durant la Pasqua "és una tradició que es manté a molts països de l'arc mediterrani i que es podria recuperar a Espanya".

La campanya té com a objectiu revitalitzar el consum de xai al mercat espanyol, que ha anat caient els últims anys.

El 2013 Mercabarna va comercialitzar 3,4 milions de quilos de xai, i un 46% va ser per a l'exportació, especialment a Itàlia, Alemanya, Portugal i Grècia.

Entre els mesos de març i abril, els majoristes de Mercabarna preveuen comercialitzar 800.000 quilos de xai, fet que suposa una quarta part del total de tot l'any.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés