Publicat 27/03/2015 15:30

Llet Nostra va créixer un 5% el 2014 i va facturar 24 milions

Agro.- Llet Nostra creció un 5% en 2014 y facturó 24 millones
EUROPA PRESS

BARCELONA 27 (EUROPA PRESS)

Llet Nostra ha tancat l'exercici 2014 amb un increment de la facturació del 4,84%, fins a arribar a un volum de negoci de 24 milions d'euros respecte dels 22,91 de l'any anterior, de manera que es consolida com a marca líder en 'brick' a Catalunya amb una quota de l'11,8%.

Així ho han explicat aquest divendres en roda de premsa el president de Llet Nostra, Jordi Riembau, i el responsable de relacions institucionals, Xavier Tubert, que s'han mostrat satisfets dels resultats, ja que, segons dades Nielsen, el consum de llet bàsica ha retrocedit un 4,17% en volum pels efectes persistents de la crisi.

Del total de la facturació, que inclouen tant les vendes de llet, que tenen un pes del 95%, com els productes en fred --iogurts i postres--, que suposen un 5%, el 10% de correspon a l'hostaleria i el 90% a alimentació.

Tubert ha relacionat l'increment del volum de negoci amb un consumidor més sensible a la qualitat i als productes de proximitat, i ha destacat que la gamma de postres de la marca, compost per crema catalana i diferents varietats de flams, va créixer un 17% l'any passat.

Amb vista a aquest 2015, Tubert s'ha mostrat prudent amb les previsions de facturació a causa dels efectes de la crisi i al comportament dels iogurts, un segment que malgrat haver-se estancat l'empresa no vol abandonar de moment.

De moment, Llet Nostra no té previst llançar noves varietats de producte fins que el mercat mostri clars signes de recuperació, ni tampoc traspassar fronteres, ja que Tubert ha assenyalat que els valors de la marca, etiquetada en català, han de coincidir amb els del consumidor i creu que encara hi ha recorregut a Catalunya.

CAMPANYA MARCADA PEL VETO RUS

Riembau ha lamentat que la campanya de llet de l'any passat va estar marcada pel veto rus i per la pressió que a partir del 31 de març desapareixeran les quotes lleteres, segons la seva opinió, massa reduïdes: "Per poder estabilitzar les granges i seguir produint, ha començat una compravenda de quota que va portar a moltes granges a no poder pagar-les, i ara que les tenim pagades, ens les treuen".

Així, s'ha mostrat preocupat perquè aquest canvi en les regles de joc, al qual ha avançat que costarà adaptar-se, pugui causar un "desgavell" en els preus que arruïni a les granges.

En aquest sentit, ha afegit que la filosofia de Llet Nostra és oferir al consumidor llet de qualitat mantenint preus dignes per als ramaders: el preu de venda al consumidor del 'brick' de Llet Nostra es mou entre els 86 i 96 cèntims, i paga un preu mitjà als ramaders de 33,5 cèntims, "per sobre del mercat".

Riembau i Tubert han indicat que la marca de distribució s'està estancant i que s'està recuperant el consum en les marques de fabricant, si bé hi continua havent un greuge en mercats exteriors: la marca blanca a França supera els 80 cèntims, mentre que a Espanya es troben marques de fabricant per 90 cèntims i les de la distribució es venen a 60.

GRANJA DE MONELLS

Llet Nostra està implicada en projectes d'innovació ramadera com la nova granja model de la finca Camps i Armet, a Monells (Girona), una iniciativa de la Diputació de Girona i de l'Institut d'Investigació i Tecnologia Agroalimentàries (Irta) del Govern.

Es preveu que les obres d'aquesta granja, que té com a objectiu investigar millores en la producció, el benestar animal i la sostenibilitat, finalitzin el 2016 després d'iniciar-se l'any passat.

El projecte Llet Nostra, que aglutina 215 granges que representen el 30% del sector ramader de Catalunya, va néixer el 2003 de la mà d'un grup de cooperatives a través de Lleters de Catalunya, la companyia propietària de la marca que explota el centre de producció que envasa Llet Nostra a Vic --aquesta instal·lació té una producció de 70 milions de litres de llet, dels quals 32 són de Llet Nostra--.

Pel que fa a l'accionariat, els ramaders ostenten un 55,4% del capital de Llet Nostra Alimentària --encarregada de vendre el producte--, mentre que l'altre 44,5% pertany a Kaiku.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés