Publicat 09/04/2014 14:08

Lidl invertirà 180 milions i crearà 400 llocs de feina a Espanya el 2014 amb 20 botigues noves

Lidl
EUROPA PRESS

El 2013 va facturar 2.500 milions i ha fet compres a proveïdors espanyols per 3.000

BARCELONA, 9 abr. (EUROPA PRESS) -

Lidl preveu invertir 180 milions d'euros a Espanya el 2014 en l'obertura de 20 supermercats i la renovació de 50, de manera que crearà 400 llocs de feina i superarà els 10.000 treballadors al país, on té més de 525 botigues i vuit centres logístics.

La cadena de supermercats d'origen alemany va registrar unes vendes netes a Espanya de 2.500 milions el 2013, respecte dels 2.400 d'un any abans, i va comprar mercaderies a proveïdors nacionals per valor de 3.000 milions d'euros, un 20% més que el 2012 i la meitat de les quals es van destinar a exportació per a altres establiments del grup a Europa, ha explicat aquest dimecres a Barcelona el director general de compres, Miguel Paradela.

Amb motiu del seu 20 aniversari a Espanya (1994-2014), Lidl organitza aquest dimecres al Fòrum de Barcelona un esdeveniment de celebració amb 1.400 treballadors, als quals ha preparat una recepció i una exposició de l'evolució de la firma en aquest temps, així com demostracions de les seccions que ha anat incorporant i millorant per donar major cabuda als productes frescos --que ja suposen un terç de les vendes, respecte del 23% de fa cinc anys i la seva inexistència fins el 1997-- i de qualitat.

Actualment, Lidl és el primer client de l'horta espanyola, a la qual el 2013 va comprar més d'un milió de tones de fruites i hortalisses per 928 milions d'euros, un 8% més en els dos casos, de les quals va exportar el 80%; també compra a Espanya la carn i peixos frescos que ven als seus establiments del país, així com els productes de xarcuteria, i de celler --en aquest cas amb l'assessorament des del 2013 del prestigiós enòleg José Peñín--.

Així, més del 60% de les 1.600 referències de l'assortiment actual de Lidl a Espanya són subministrades per proveïdors espanyols (respecte del 38% el 2008), amb de 445 subministradors (+21% respecte al 2012) que estan en contacte directe amb la cadena de supermercats, sense intermediaris, per guanyar rapidesa i optimitzar costos, així com per facilitar els controls de qualitat.

Per a octubre preveu l'obertura del seu novè magatzem de distribució a Espanya, a Lorquí (Múrcia), amb 40.000 metres quadrats i una inversió de 35 milions d'euros, i estudia la implantació d'un segon magatzem a l'àrea de Madrid a mitjà termini, als quals en seguiran més encara sense ubicació definida si es compleixen les previsions de creixement de la companyia, ha explicat el director general financer, Ferran Figueras.

Des del començament de la crisi el 2008, Lidl ha invertit més de 1.000 milions a Espanya, 340 dels quals entre el 2013 i el 2014, i entre les seves principals innovacions figura l'autoservei de forn i brioixeria a granel, implantat a 130 botigues on han triplicat les vendes d'aquest segment amb el nou sistema, dissenyat per evitar la manipulació i contaminació dels productes.

Lidl és present a 26 països europeus amb una xarxa de 10.000 punts de venda que ofereixen productes espanyols entre el seu assortiment fix, i que també organitzen esdeveniments puntuals com setmanes de gastronomia espanyola; Espanya ocupa al voltant del cinquè lloc en pes respecte al conjunt del grup, que és la setena empresa de distribució mundial per volum de vendes, segons Deloitte.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés