Publicat 20/02/2014 11:37

Grupo Torres manté les vendes el 2013 i factura 230 milions

El pte. Y consejero delegado de Grupo Torres, Miguel A.Torres
EUROPA PRESS

Invertirà dos milions en un petit celler de Rueda

BARCELONA, 20 febr. (EUROPA PRESS) -

El Grupo Torres va aconseguir mantenir la facturació el 2013, fins a 230 milions d'euros, fet que suposa un lleuger decrement del 0,4% respecte les vendes de l'any anterior i que van ascendir a 231 milions.

Així ho ha explicat aquest dijous el president i conseller delegat del grup de vins Torres, Miguel A. Torres, a Matins ESADE, on ha impartit una conferència amb el títol 'Torres: 144 anys d'història i aposta per la innovació'.

En declaracions als mitjans, ha explicat que aquesta petita reducció de les vendes es deu, en part, a l'augment d'alguns impostos a Europa, i els països que més van créixer l'any passat han estat el Brasil, Bèlgica, Suècia i la Xina, tot i que aquest últim en menys grau per alguns canvis en la seva normativa interna.

Ha criticat que alguns dels seus competidors tinguin la seu social a paradisos fiscals, com les Bermudes: "Nosaltres els impostos els paguem a Espanya. No és just. Per què ells no paguen impostos i nosaltres sí? Al final del dia ens trobem al mateix mercat competint. Això algun dia haurà de canviar".

S'ha mostrat optimista amb vista a les previsions de la companyia per aquest 2014, ja que els mesos de gener i febrer han estat més positius que els de l'exercici anterior, i ha indicat que, malgrat que és d'hora per parlar de xifres, confia que sigui un any de recuperació amb un creixement sostingut del 5%, l'habitual en l'evolució del Grup.

Torres té cellers a Pacs del Penedès (Barcelona), el Priorat (Tarragona), la Rioja, Califòrnia, Xile i Ribera del Duero (Castella i Lleó), i està "gairebé finalitzada" l'adquisició d'unes instal·lacions a Rueda, també a Castella, una operació que suposarà una inversió de dos milions d'euros.

CAVA EL 2016

El grup va anunciar el desembre del 2012 la seva intenció d'iniciar-se en l'elaboració del cava, i el president de la companyia ha confirmat que preveu llançar al mercat aquest producte 'premium' el 2016, un pas endavant per a una companyia centrada fins ara en vins i brandis.

Aquest nou projecte està liderat per la filla del president, Mireia Torres, que també és la directora del Priorat i Jean Leon, una responsabilitat que s'emmarca en l'estratègia de donar el relleu a la cinquena generació, amb Miguel Torres fill com a director general del grup des del 2012.

ESCOLA DE VINS

Torres també s'ha referit a l'escola de vins que impulsa amb l'Escola del Cava i del Vi (Escavi) a Vilafranca del Penedès, les classes del qual es preveuen que comencin el setembre i s'impartiran en anglès.

El grup es va fundar el 1870 com una empresa familiar, i Torres ha destacat la importància de la internacionalització i d'"aguantar" en aquells països on la venda no és fàcil, com és el cas del Brasil i la Índia, on acumula pèrdues d'un milió d'euros a cadascún d'ells.

El 95% dels vins de Torres, que té més de 2.000 hectàrees de vinyes, s'elabora als cellers del grup, ja que "el bon vi neix i es fa a casa", i la companyia reinverteix el 95% dels beneficis a l'empresa i destina dos milions d'euros anuals a reduir costos i a la innovació.

Preguntat sobre el procés sobiranista de Catalunya i una eventual independència, ha refusat pronunciar-se sobre temes polítics: "Jo puc parlar-los de collites i exportació. Hem de vendre i exportar. Suposo que tot això s'arreglarà".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés