Actualitzat 17/12/2013 22:00

El Govern impulsa el consum d'oli d'oliva verge extra entre 550 escolars

Les escoles podran comprar aquest producte a un preu promocional de tres euros el litre

Aceite de oliva, dieta mediterránea
EUROPA PRESS/MRMONKEY

BARCELONA, 4 nov. (EUROPA PRESS) -

La Conselleria d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural de la Generalitat, amb col·laboració amb Fundació Dieta Mediterrània, ha impulsat una prova pilot amb la qual vol fomentar el consum d'oli d'oliva verge extra en 13 escoles i a uns 550 nens del cicle superior de primària.

En roda de premsa aquest dilluns, el conseller d'Agricultura, Josep Maria Pelegrí, ha sostingut que aquesta campanya reflecteix una visió integral i transversal, ja que el repte passa perquè la ciutadania tingui un major coneixement del procés d'elaboració de l'oli i les seves propietats: "Volem ser un país de referència en molts sentits, però també en alimentació".

El també president de la Fundació Dieta Mediterrània ha afegit que la Dieta Mediterrània, que va ser considerada el 2010 per la Unesco Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat, no només és un estil de vida, sinó "la capacitat d'un país de formar les generacions futures perquè tinguin bones pautes de consum".

L'objectiu d'aquesta iniciativa és doble: fomentar el consum d'aquest producte bàsic en la dieta mediterrània entre escolars i les seves llars, així com afavorir que els alumnes es familiaritzin amb les propietats nutricionals de l'oli d'oliva verge extra, un ingredient que el Govern considera que forma part de la cultura, tradició i economia de Catalunya.

Així, s'oferirà a les escoles la possibilitat d'adquirir aquest oli a un preu promocional de tres euros el litre, tal com s'ha acordat amb les cinc denominacions d'origen protegides (DOP) catalanes, a més d'una primera mostra gratuïta en els centres educatius interessats.

LEADER GUSTUM

El director general de Desenvolupament Rural, Jordi Sala, ha explicat que el projecte, que és una prova pilot i es preveu ampliar els anys vinents a altres escoles de zones rurals, s'emmarca dins del projecte de cooperació Leader Gustum, finançat pel Govern per impulsar el desenvolupament rural a través de la promoció dels productes agroalimentaris locals i de qualitat que es produeixen a Catalunya.

Participen en el projecte els 13 grups Leader de la comunitat, i s'escollirà una escola de cada territori Leader per fer un taller educatiu sobre l'oli, i alhora s'ensenyarà els escolars a diferenciar els diversos tipus d'oli i se'ls obsequiarà amb una mostra d'oli d'oliva verge extra d'una de les cinc DOP catalanes.

Per la seva banda, el director de la Fundació Dieta Mediterrània, Domingo Valiente, ha sostingut que des de l'entitat treballen "perquè la gent mengi millor", i ha destacat l'important paper que té l'oli d'oliva verge extra en la dieta per les seves propietats nutricionals.

El Govern vol establir un conveni de col·laboració amb aquesta Fundació, en el marc del seu projecte MedDiet, per donar continuïtat a aquesta campanya i fomentar actuacions conjuntes de promoció i que donin valor als productes agroalimentaris locals i de qualitat en les escoles.

Contingut patrocinat