Actualitzat 17/12/2013 22:17

Govern català i Col·legi Oficial d'Enginyers Agrònoms de Catalunya difondran l'SmartFruit

Jordi Bort
CONSELLERIA DE AGRICULTURA

BARCELONA 19 nov. (EUROPA PRESS) -

El conseller delegat de Promotora d'Exportacions Catalanes (Prodeca) del Govern de Catalunya, Jordi Bort, i la degana del Col·legi Oficial d'Enginyers Agrònoms de Catalunya, Sílvia Burés, han signat un conveni de col·laboració per difondre l'SmartFruit IPM International Congress entre els professionals de l'assessorament agrari a la comunitat catalana.

Segons ha informat aquest dimarts la Conselleria d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural en un comunicat, els enginyers agrònoms col·legiats accediran a una quota reduïda a l'hora d'inscriure's com congressistes a l'SmartFruit, un congrés internacional sobre la gestió integrada de plagues en cultius fructícoles que es farà al Palau de Congresos de Barcelona del 2 al 4 de febrer del 2014.

El Govern de la Generalitat, juntament amb el sector, impulsa aquest certamen, que congregarà uns 70 investigadors i experts en gestió de plagues procedents de països com els Estats Units, Nova Zelanda, Holanda, Hongria, Itàlia, Mèxic, Xile, França i Espanya, entre d'altres.

La celebració d'aquest congrés coincideix amb l'entrada en vigor de la directiva comunitària d'ús sostenible dels fitosanitaris, que incorpora un esperit de preservació del medi ambient i de la salut a l'hora de produir aliments.

D'acord amb aquesta directiva, que entrarà en vigor el gener del 2014, els pagesos europeus hauran de disposar d'un assessor en gestió integrada de plagues que vetlli pel bon tractament de les plantes per a una millor protecció de l'entorn, la salut laboral i dels consumidors.

Precisament, una de les titulacions que habiliten per a l'exercici professional d'assessor en gestió integrada de plagues és l'enginyeria agrònoma, i per aquest motiu el Col·legi Oficial d'Enginyers Agrònoms de Catalunya s'ha sumat a l'SmartFruit IPM International Congress, ja que els seus col·legiats podran accedir a un fòrum de formació i actualització de coneixements en sanitat vegetal.

Contingut patrocinat