BARCELONA, 29 abr. (EUROPA PRESS) -
L'Associació Espanyola de Fabricants de Gelats (AEFH) augura un increment del consum de l'1% aquesta campanya, després d'anys de contracció per la crisi, ha informat aquest dimarts en un comunicat.
L'entitat preveu aquest augment a la diversitat d'oferta en formats i preus, per un "increment moderat" del consum fora de la llar i la perspectiva d'una temporada menys plujosa i amb temperatures més càlides que l'any passat.
Entre les novetats d'aquest any figuren gelats amb melmelada, sorbets de còctels com Gintònic, pols amb gust a xiclet i gelats amb triple gust o amb triple textura.
Segons estimacions de l'AEFH, el consum de gelats el 2013 s'ha reduït entorn del 4,5% amb un volum de 290 milions de litres.
Aquesta disminució es va deure fonamentalment als efectes d'un "clima sever" entre els mesos de maig, juny i juliol, a més de la contracció generalitzada del consum que va afectar també la indústria alimentària i una disminució de la despesa fora de la llar, canal fonamental en la compra per impuls de la categoria.
El consum per càpita a Espanya és de 6,5 litres, situant-nos en un rang mig respecte l'entorn europeu; el consum per càpita més gran a Europa es dóna als països nòrdics amb un consum anual per habitant de 12 litres, en introduir-ho en la seva dieta habitual.
L'AEFH és una entitat sense ànim de lucre que representa entorn del 55% del mercat espanyol dels gelats i agrupa les principals empreses del sector: Farggi (Grup Farga), General Mills, Grup Gelats Estiu, Gelats i Postres Nestlé, Indústries Jijonencas i Unilever Espanya.