Publicat 17/1/2014 14:47:53 +01:00CET

Danone veu un canvi de tendència en el consum de les llars tot i que encara no hi ha repunt

Jerome Boesch y Alvaro Bordas (Danone)
EUROPA PRESS

Es llança a conquistar el mercat del consum entre hores amb Danio

MADRID, 17 gen. (EUROPA PRESS) -

Danone, el fabricant de lactis més gran del món, ha observat un canvi de tendència en el consum de les llars espanyoles després de comprovar que les últimes dades són "més optimistes", tot i que encara no s'ha notat un repunt d'aquest consum en el canal de l'alimentació.

"El consum de les llars va baixar notablement, sobretot, a final del 2012 i començament del 2013, però les dades recents són més optimistes, ja que el consum no baixa més, tot i que el repunt és un altre tema. Sembla que estem en un moment on es veu un punt d'inflexió. Esperem que ja s'hagi tocat fons i iniciatives com la de Danio ajudin a dinamitzar el mercat, perquè tots els necessitem", ha subratllat el director general de Danone Iberia, Jérome Boesch.

El directiu de la multinacional ha realitzat aquestes declaracions durant la presentació de Danio, un innovador producte que recala a Europa després de triomfar als Estats Units, on en els últims quatre anys ha superat els 7.000 milions de dòlars en vendes.

"Danone té la innovació en la sang i està en el nostre ADN. La innovació és una font de creació de valor en un moment complicat a Espanya i Europa, i aportar nous productes com Danio és una forma de fer créixer els mercats", ha subratllat.

Danio, que arribarà als canals de distribució el 22 de gener, és una "important aposta" de Danone per entrar al mercat del menjar entre hores ('snack'), i és el primer producte de la companyia desenvolupat específicament per menjar entre hores.

Boesch ha recalcat que Danio no arriba al mercat per ser un recanvi de l'Actimel: "Tant de bo que Danio vengui tant com l'Actimel, però no serà el seu substitut de cap manera. Desitgem fer de Danio un èxit com Actimel", ha subratllat.

El directiu de Danone ha indicat que no tem que la marca de distribució 'copiï' el nou producte: "Danio té un procés molt específic, que no és fàcil de replicar, per la qual cosa no ens espanta", ha assegurat.

Danone té una quota de mercat en el iogurt del 50%, però actualment està guanyant una mica més de quota: "Estem aconseguint augmentar la nostra quota de mercat respecte a la resta dels nostres competidors, que, sobretot, és la marca de distribució.

Un increment d'aquesta quota de mercat també es deu a la política de preus que Danone ha mantingut al llarg dels últims anys: "Partim d'una realitat, el poder adquisitiu del consumidor espanyol s'ha minvat els últims anys. Hem fet un esforç en el preu, però també hem apostat pel valor i renovat moltes fórmules dels nostres productes".

APOSTA ESTRATÈGICA

Per la seva banda, el director de màrqueting de Danone Iberia, Juanjo Sáez-Torres, ha explicat que Danio aposta per un target al qual la companyia encara no s'havia dirigit, l'anomenada 'Generació I' (de 25 a 39 anys), joves que viuen de manera intensa el present i que es cuiden: "Aquest producte busca respondre a aquesta necessitat amb una oferta atractiva i diferent".

"És una aposta estratègica de la companyia i molt important per a nosaltres per entrar en un segment en el qual no estàvem presents. Hi ha incertesa, però esperem que tingui una gran acollida al mercat espanyol", ha assegurat Sáez-Torrens, que ha eludit donar una previsió de vendes en aquest mercat, tot i que s'ha mostrat convençut que serà alguna cosa gran, segons ha dit.

Danio, que estarà a un preu d'un euro, ofereix un alt contingut en proteïnes i és baix en greix. El desembarcament del producte a Europa s'està fent de manera gradual. A començament del 2013 va començar al Regne Unit, on ha tingut una bona acollida, seguit d'Holanda, mentre que en el segon semestre de l'any passat es va llançar a Finlàndia i Itàlia.

El nou iogurt es fabricarà a França, mentre que depenent dels seus resultats podria passar a fabricar-se a Espanya, segons ha explicat el director general de Danone Iberia.