BARCELONA, 20 febr. (EUROPA PRESS) -
Codorníu va arribar a una facturació de 232 milions d'euros durant l'últim exercici fiscal, que va tancar el juny del 2013, la qual cosa comporta un 1,2% menys en comparació amb l'exercici anterior, i va aconseguir mantenir l'Ebitda en 18,6 milions, si bé el benefici net va caure a 700.000 euros davant dels tres milions de l'any precedent, segons han confirmat fonts del grup a Europa Press.
El mercat internacional comporta prop de la meitat de les vendes, en portar 115 milions, i la facturació dels mercats exteriors va augmentar un 6,14% gràcies al vi, que va experimentar un avanç del 18% davant de l'increment del 5% registrat pel cava, segons publica aquest dijous 'Expansión'.
"El nostre objectiu és créixer, però construint marca i valor. No anirem a la desesperada a créixer per preu, que és el més fàcil", ha destacat el director general de Codorníu, Xavier Pagès, en declaracions a aquest diari.
Destaca la bona evolució dels Estats Units, que generen el 19% de les vendes, i del celler l'Argentina, a més d'experimentar a l'Àsia un fort avanç, amb un creixement a doble dígit.
Al mercat espanyol, on el grup té una quota del 3,8% en vins de denominació d'origen, Codorníu va elevar un 2% les vendes d'aquesta regió, però les de cava van caure per la baixada del consum en hostaleria i la pujada de l'IVA.