Actualitzat 08/05/2014 18:12

Caprabo va facturar 1.364 milions el 2013, un 3,9% menys per la caiguda del consum a Catalunya

Supermercado Caprabo
CAPRABO

Va incrementar un 66% el resultat d'explotació fins als 17,6 milions

BARCELONA, 8 maig (EUROPA PRESS) -

Caprabo va registrar una facturació bruta de 1.364 milions d'euros el 2013, un descens del 3,9% que la cadena de supermercats catalana ha atribuït a la contracció del consum a superfície constant en el seu mercat estratègic, Catalunya, on concentra el 75% del negoci.

En la comunitat catalana, la reducció anual del consum a superfície constant es va situar al -4,3%, empitjorant així les dades del 2012 (-3,5%), segons dades Nielsen, i aquesta caiguda contínua es deu a l'increment de la superfície comercial a Catalunya, ja que el mercat total va créixer un 1,4%, ha informat en un comunicat aquest dijous.

Alhora, el resultat d'explotació va repuntar fins a un 66%, passant dels 10,5 milions d'euros als 17,6, una millora impulsada per l'estalvi en la gestió logística i per l'eficiència energètica que es deriva de la nova generació de supermercats Caprabo.

La cadena, propietat del Grup Eroski --del qual representa el 20% del negoci--, ja té adaptats 80 establiments de la seva xarxa de 364 a aquest concepte, un projecte en el qual invertirà 80 milions d'euros fins al 2016 i amb el qual la cadena de distribució vol respondre a les noves exigències del consum.

El director general de Caprabo, Alberto Ojinaga, ha destacat que la companyia ha posat les bases d'un nou model: "El client està responent positivament a la nostra aposta i hem començat 2014 creixent en vendes i millorant clarament el comportament del mercat, i especialment en les botigues reformades".

COMENÇAMENT POSITIU DEL 2014

El primer trimestre del 2014 va ser positiu per a aquesta companyia, nascuda a Barcelona el 1959, i per primera vegada en dos anys la facturació dels tres primers mesos ha augmentat un 0,4%, si bé Caprabo preveu tancar aquest exercici amb unes vendes similars a les de 2013 pel "comportament dolent" del mercat català a superfície constant.

La cadena va tancar l'any passat amb 364 supermercats, repartits entre Catalunya (282), Madrid (48), Navarra (28), Castella-la Manxa (dos), Aragó (un) i Andorra (tres), el que es tradueix en 294.000 metres quadrats de superfície comercial.

L'any passat va incorporar 17 establiments a la seva xarxa, 12 dels quals són franquícies, i ja té 26 botigues franquiciades a Catalunya i Andorra, model pel qual ha apostat per prosseguir amb la seva expansió territorial, ja que les previsions per al 2014 són obrir 25 franquícies.

L'aposta en línia de l'ensenya es materialitza amb més de 150.000 clients, i la targeta de fidelització té 1,3 milions d'usuaris actius, una estratègia que ha reforçat la xarxa de supermercats, on compren diàriament més de 300.000 persones.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés