Publicat 13/03/2014 15:06

Caprabo ja té el 25% de la seva xarxa adaptada a la nova generació de supermercats

Alberto Ojinaga (dtor.Caprabo), Felip Puig (conseller Generalitat)
EUROPA PRESS

BARCELONA, 13 març (EUROPA PRESS) -

Caprabo ha adaptat ja el 25% de la seva xarxa de 364 establiments a la nova generació de supermercats, un projecte en el qual invertirà 80 milions d'euros fins el 2016 i amb el qual la cadena de distribució vol respondre a les noves exigències del consum.

Així ho ha explicat aquest dijous el seu director general, Alberto Ojinaga, que ha inaugurat aquest nou format a l'establiment de L'Illa Diagonal juntament amb el conseller d'Empresa i Feina de la Generalitat, Felip Puig.

"Es tracta d'un projecte clau de transformació de Caprabo basat en oferir una oferta diferent als clients, molt basada en el preu al mercat", ha sostingut Ojinaga, que ha defensat que els valors d'aquesta nova generació de supermercats són llibertat d'elecció, salut, modernitat, qualitat i sostenibilitat.

El conseller ha destacat que la cadena forma part d'una "llarga tradició del model comercial de Catalunya", i ha agraït que sigui pionera a l'ús de les noves tecnologies, la innovació i la fidelització del client, adaptant-se a les noves tendències.

"En moments que el consum està retret per la falta de confiança, la inversió de Caprabo és un símptoma d'esperança", ha afirmat Puig, que ha defensat que ja s'ha iniciat un canvi de cicle econòmic i que es pot tenir la confiança que el pitjor ja ha passat.

MÉS PRODUCTES FRESCOS

Així, renovarà tots els seus centres, repartits entre Catalunya, Madrid i Navarra, el que suposarà una nova organització dels productes frescos, major nombre de referències i nous espais, com la parafarmàcia, una estratègia amb la qual la companyia preveu augmentar la seva facturació un 8%.

La nova generació de supermercats dedica un 20% més d'espai als productes frescos de consum diari, i les seccions de carnisseria i xarcuteria --incorpora una secció de pernil al tall, i és la secció estrella, ja que 13 de cada 100 euros de venda li pertanyen--, peixateria --inclou peix de platja comprat a les llenques de Vilanova i la Geltrú, Sant Carles de la Ràpita, Arenys, Blanes i Roses que arriba a la botiga en dues hores-- i les fruites i verdures s'han traslladat a l'entrada de la botiga.

En l'aposta per la salut i el benestar, als nous establiments els productes integrals i baixos en sucre, sal o greixos estan clarament agrupats i tenen una identificació específica per facilitar la compra al client --més de 20.000 clients compren diàriament productes sense gluten, per exemple--.

També estan delimitades les seccions Món Celler --és la primera que ha desenvolupat un etiquetatge específic i té 700 referències--, Món Nadó i Món Mascota amb mobiliari i il·luminació diferenciada i situades al fons dels establiments, a la sortida del qual el consumidor comptarà a partir d'ara amb serveis addicionals de venda de plantes i parafarmàcia.

Les noves botigues tenen un 15% més de producte i ofereixen el Quiosc, una màquina que detalla a cada client de manera personalitzada els productes que té en oferta de la seva compra habitual i cupons de descompte, així com el comparador de preus.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés