Actualitzat 07/06/2014 12:25

Cafès Pont creix un 4% fins al març i busca afermar-se al Marroc, Anglaterra i Alemanya

Raúl Pont
CAFÈS PONT

Vol que el 25% de la seva facturació provingui de mercats exteriors

BARCELONA, 7 juny (EUROPA PRESS) -

Grup Cafès Pont, amb seu a Sabadell (Barcelona), ja veu com es plasma en els seus resultats "certa recuperació" i ha registrat un repunt del 4% en el primer trimestre del 2014, un exercici en el qual busca afermar-se al Marroc, Anglaterra i Alemanya.

En una entrevista d'Europa Press, el conseller delegat de Cafès Pont, Raúl Pont, ha explicat que té una "sensació de final del camí", ja que ha notat recuperació dels seus clients habituals, s'han sumant nous i s'han cobert nous mercats.

La companyia va tancar l'exercici 2013 amb un volum de negoci de 12 milions d'euros i va comercialitzar un milió de quilograms de cafè, en línia amb l'any anterior: "Per a nosaltres 2013 ha estat un any d'estancament".

Aquests 12 milions inclouen també la facturació de les distribuïdores de producte de Girona, Tarragona, Mallorca, Vic, Barcelona i València, sense les quals les vendes se situarien en vuit milions d'euros.

El Grup distribueix la seva producció de manera regular a Holanda i Grècia i, aprofitant els contactes comercials que va fer a la fira Alimentaria de Fira de Barcelona, també vol apostar per Àustria i Bèlgica.

Els Estats Units és un altre dels mercats en els quals la firma vallesana té posat el focus, i malgrat que està treballant en el disseny d'embalatge i té alguns contactes, és un destí internacional en el qual avança "lentament".

D'aquesta manera, el pla estratègic de la companyia passa perquè el 25% de la facturació provingui de mercats exteriors d'aquí a tres anys, respecte del 5% actual, un pla en el qual Cafès Pont ha invertit 150.000 euros.

MERCAT NACIONAL

Tot i això, l'empresa catalana travessarà fronteres sense deixar de cobrir tot l'arc mediterrani --Catalunya, València, Múrcia, Almeria, Mallorca i Menorca--, a més d'Andorra, representant el canal Horeca el 80% de les vendes.

Cafès Pont, que té una plantilla de gairebé 80 treballadors, va néixer el 1952 a Sabadell fruit de la iniciativa dels germans Armand i Feliu Pont, qui va vendre el seu saxofon per comprar els quatre primers sacs de cafè que torraria i vendria a la seva primera botiga, ubicada al carrer Sant Antoni.

El grup, que a més de la seva marca pròpia també fabrica per a Bonpreu i Unagras (Grup Ifa), no té pensat invertir en noves instal·lacions, ja que des dels 4.000 metres quadrats de la seu de Sabadell es realitza tot el procés d'elaboració dels seus cafès, des del torrat fins a l'envasament de totes les barreges i gammes, i cada delegació té magatzem, oficines i taller.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés