Publicat 10/03/2014 12:10

Arrenca a Lleida la collita de la cirera "més primerenca i cara del món" amb preu rècord

Óscar Ortiz, director comercial de Edoa
EUROPA PRESS

Edoa envia les primeres partides a Rússia, a 1,7 euros per peça

LLEIDA, 10 març (EUROPA PRESS) -

L'empresa Edoa, amb seu a Almacelles (Lleida), iniciarà aquest dimarts la collita de "les cireres més primerenques i més cares del món" amb preus de venda en planta superiors un 16% als del 2013, ha avançat aquest dilluns a Europa Press el seu director comercial, Óscar Ortiz.

Aquest increment gairebé dobla el de l'any passat, quan les cireres més precoces, batejades amb la marca 'Cherries glamur', van pujar un 9% respecte la collita anterior.

L'empresa ven a 125 euros per quilo les primeres cireres de calibre més gruixut --34 mil·límetres, de la mida d'una moneda de dos euros--, i a 50 euros les més petites --24 mil·límetres--, i el preu de venda al públic dependrà dels marges comercials de cada establiment.

Amb aquestes xifres, cadascuna de les cireres més gruixudes sortirà de la planta envasadora a 1,7 euros --sense incloure marges comercials--, ha explicat Ortiz, que ha precisat que els preus baixen a mesura que passen les setmanes.

L'empresa enviarà les seves primeres partides, com cada any, al mercat rus; i durant els primers dies arribaran també a les principals places europees líders en preus, com París, Milà, Londres, Madrid i Barcelona, i sobre el mercat espanyol ha afirmat: "No estimem tenir un increment a Espanya, on l'any passat es va quedar en 6,9%".

LLEIDA I OSCA

Edoa cultiva cinc hectàrees d'hivernacles a Almacelles i Sucs, envasa a una planta de Fraga (Osca), i afirma que és la primera a aconseguir cireres el març; i quan aquesta empresa acaba la seva collita de cirera precoç, durant els primers dies d'abril, comença la campanya de la cirera convencional.

La firma està consolidant els mercats de Dubai (Emirats) i Qatar, i enfortint la seva presència al de Rússia, en què l'any passat va tenir un creixement del 17% amb la intenció de créixer a la zona asiàtica, on el 2013 va obrir-se pas al mercat xinès de Hong Kong.

Si es compleixen les seves previsions, l'empresa facturarà aquest any 1,5 milions d'euros, i aquest any ha invertit 100.000 euros en un programa informàtic de control de qualitat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés