Publicat 24/04/2014 15:19

40 productors d'oli catalans desenvolupen productes turístics

Aceite de oliva
EUROPA PRESS

La Generalitat vol potenciar l'oliturisme amb el territori i el sector privat

LLEIDA, 24 abr. (EUROPA PRESS) -

El secretari d'Empresa i Competitivitat, Pere Torres, i la directora general de Turisme, Marian Muro, han presentat aquest dijous un estudi sobre el turisme de l'oli que xifra en 40 els productors de Catalunya que han desenvolupat productes turístics en els seus molins, botigues o finques.

L'estudi ha identificat 92 productors de 18 comarques, que elaboren oli d'oliva extra verge i tenen una política de portes obertes en les seves instal·lacions.

D'aquests, 40 tenen un producte turístic desenvolupat i de qualitat, amb unes instal·lacions aptes per a la visita, un preu establert, possibilitat d'oferir visites en idiomes i programació d'activitats relacionades amb l'oli, com tastos i degustacions, entre d'altres.

Segons l'estudi, l'oliturisme és un producte turístic amb un gran potencial de creixement que, a més, pot afavorir el desenvolupament econòmic i territorial d'algunes comarques d'interior i construir una oferta turística de qualitat, ha informat la Conselleria d'Empresa i Ocupació en un comunicat.

La Conselleria té la voluntat de desenvolupar un producte atractiu vinculat a les activitats turístiques de l'oli i l'oliva amb la implicació del sector privat i del territori.

A la presentació de l'estudi al centre d'Empreses Innovadores de Les Borges Blanques, el secretari d'Empresa i Competitivitat ha destacat que el document ha permès conèixer els punts forts i punts febles de la situació actual de l'oliturisme a Catalunya i detectar que és un producte "amb un gran potencial de desenvolupament".

Perquè aquest projecte es pugui portar a terme i sigui una realitat cal, segons Pedro Torres, la implicació del sector privat i la suma d'esforços dels productors, del sector turístic i de les administracions públiques.

La Generalitat considera que l'oliturisme té un gran potencial de creixement, ja que Catalunya és una important productora d'oli d'altíssima qualitat però el gran públic és un gran desconeixedor d'aquest món.

Durant la seva intervenció, Torres ha demanat la implicació de tot el sector turístic en aquest projecte argumentant que Catalunya té un producte de qualitat, una base de recursos interessant, amb fires i empreses que obren les seves instal·lacions al públic, però s'ha referit a la necessitat d'un paraigua que sistematitzi l'oferta i la promocioni.

L'estudi, fet per la Direcció General de Turisme i l'Agència Catalana de Turisme, s'ha centrat en els productors d'oli de les Denominacions d'Origen Protegides (Oli de l'Empordà, Les Garrigues, Siurana, Terra Alta i Oli Baix Ebre Montsià) i en altres dues zones d'alta producció com són el Baix Llobregat i La Noguera.

Posar en contacte als productors amb allotjaments, restauració, transport i patrimoni cultural perquè puguin crear una oferta articulada, és una de les propostes de l'estudi.

L'informe proposa també analitzar casos d'èxit, potenciar la relació entre oliturisme i turisme de salut i bellesa, treballar amb les agències de viatges i promocionar l'oliturisme relacionat amb l'enoturisme.

Fer tastos i maridatges lúdics o potenciar la promoció de la gastronomia lligada a l'oli són altres de les seves propostes.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés