Actualitzat 10/06/2021 15:51

Aena posa el final de juliol com la data "ideal" per acordar si s'amplia l'Aeroport de Barcelona

Arxiu - L'Aeroport de Josep Tarradellas Barcelona-el Prat.
David Zorrakino - Europa Press

La tramitació posterior podria durar entre tres i quatre anys

BARCELONA, 10 juny (EUROPA PRESS) -

Aena ha situat el final de juliol com la data "ideal" per arribar a un acord amb les diferents administracions per decidir si es duu a terme l'ampliació de l'Aeroport de Barcelona-el Prat, segons han explicat fonts de l'empresa aquest dijous.

La data límit per a l'aprovació se situa en el 30 de setembre, moment en el qual el Consell de Ministres haurà d'aprovar el pla quinquennal d'inversió d'Aena.

Un cop aprovat el pla, Aena començarà a tramitar l'ampliació, la qual cosa pot trigar entre tres i quatre anys segons plans semblants precedents que han requerit una compensació d'espais naturals protegits a diferents països de la UE.

L'empresa ha lligat el 'sí' a l'ampliació a aconseguir un consens amb la Generalitat, que al seu torn tindrà en compte el parer dels diferents ajuntaments de la zona.

COMPENSACIÓ

Les mateixes fonts han explicat que la Xarxa Natura 2000 es pot modificar sempre que el canvi es degui, entre altres opcions, a un benefici social i econòmic, a llarg termini i d'interès públic.

A més a més, s'han de compensar els terrenys afectats de la xarxa en una proporció superior a 1:1, és a dir, que l'espai protegit compensatori ha de ser més gran que l'afectat.

Els plans d'ampliació d'Aena preveuen compensar les 27 hectàrees d'interès comunitari amb 280 hectàrees protegides, que haurà d'adquirir --idealment al mateix delta del Llobregat-- i renaturalitzar amb un pressupost que s'inclou en els 1.700 milions d'inversió prevista.

L'empresa ha desmentit que no s'hagin dut a terme les compensacions de l'ampliació anterior i han explicat que la UE ha preguntat a l'Estat el perquè de la disminució en el nombre d'algunes espècies d'ocells presents al delta del Llobregat.

RECUPERACIÓ DE L'ACTIVITAT

Aena preveu que l'Aeroport de Barcelona-el Prat recuperi el trànsit del 2019 entre el 2024 i 2026, per la qual cosa "la nova capacitat serà necessària el 2030", moment en el qual es preveu que assoleixi la seva màxima capacitat amb la configuració actual.

Aquestes fonts subratllen la voluntat d'Aena de no fer servir la pista llarga per a l'enlairament dels avions per evitar contaminació acústica a les localitats del voltant, tot i que han recordat que la normativa ho permetria.

En tot cas, si finalment no es dugués a terme l'ampliació i l'Aeroport de Barcelona necessités ampliar la seva capacitat amb les pistes actuals, "es buscaria el consens" amb els diferents actors implicats.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés