Actualitzat 08/07/2014 14:11

Aena instal·la un mesurador de percepció de qualitat a Barajas i El Prat

Aena Aeropuertos
AENA AEROPUERTOS

Una vegada es comprovi el seu nivell òptim d'ús s'instal·laran a altres aeroports de la xarxa

MADRID, 8 jul. (EUROPA PRESS) -

Aena ha instal·lat als aeroports Adolfo Suárez Madrid-Barajas i a Barcelona-El Prat un sistema interactiu de mesurament de qualitat, que permetrà saber la percepció que tenen els passatgers sobre els serveis que s'ofereixen en aquestes instal·lacions, segons ha informat el gestor aeroportuari.

El dit sistema, instal·lat a manera de prova passats els controls de seguretat dels dos aeroports, permetrà mesurar tant el grau de satisfacció del passatger sobre el seu servei concret com detallar aquelles errades que se'n puguin derivar.

Per això, el dispositiu té quatre senzills botons de colors que van del verd al vermell, il·lustrats amb les corresponents cares d'emoticones, que el passatger podrà pitjar per deixar constància i expressar la seva satisfacció amb el servei.

Amb aquest nou sistema, que Aena va definir com "menys intrusiu i més atractiu", els usuaris podran expressar la seva valoració sobre un determinat servei, davant de les enquestes tradicionals després de ser plantejada com un joc i realitzar-se de manera voluntària, la qual cosa afavoreix obtenir a més elevats nivells de participació.

Els resultats d'aquestes enquestes interactives, realitzades en col·laboració amb l'empresa finlandesa 'HappyOrNot', que ha desenvolupat tot el sistema, facilitarà al seu torn poder millorar la qualitat dels serveis oferts a passatgers i usuaris, com també corregir aquelles desviacions de qualitat que siguin detectades i derivades d'aquestes.

"Una vegada es comprovi un òptim nivell d'utilització dels dispositius per part dels usuaris de les instal·lacions aeroportuàries, aquests podran ser instal·lats a altres aeroports de la xarxa, com també utilitzats per a la mediació d'altres serveis facilitats per Aena als passatgers", ha assenyalat l'ens.

Aquesta mena d'enquestes interactives de mesurament de qualitat dels serveis estan sent incorporades actualment a altres aeroports internacionals, com Londres-Heathrow i Ginebra, segons ha apuntat Aena, per conèixer de primera mà la percepció dels usuaris sobre determinats serveis amb l'objectiu de millorar la seva qualitat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés