Publicat 01/07/2019 15:53

Aena anuncia contactes per definir una futura ampliació de l'Aeroport de Barcelona

Terminal T1 Aeroport del Prat de Barcelona
EUROPA PRESS - Archivo

Preveu la construcció de la nova terminal satllit entre 2022 i 2026

BARCELONA, 1 jul. (EUROPA PRESS) -

El president i conseller delegat d'Aena, Maurici Lucena, ha anunciat contactes a partir de la tardor per consensuar una futura ampliació de l'Aeroport del Prat (Barcelona) que pugui reduir al mxim les molsties.

En una entrevista de 'La Vanguardia' recollida per Europa Press, Lucena ha avanat la seva intenció d'iniciar una ronda de contactes amb la Generalitat, els ajuntaments afectats i entitats econmiques --com la Cambra de Barcelona--, entre d'altres.

"Volem, de manera honesta, que es valorin totes les alternatives que hi ha d'evolució i ampliació de l'aeroport Josep Tarradellas-Barcelona El Prat", ha subratllat el líder d'Aena.

"La meva aspiració és, des de l'honestedat, amb sinceritat, que, per cada alternativa que es plantegi, sigui el que sigui, es valorin amb molta precisió els costos i els beneficis o, si ho vol dir d'una altra manera, els avantatges i els inconvenients".

PASSAR A 90 OPERACIONS PER HORA

Ha explicat que compten amb una declaració d'impacte ambiental que permet operar amb una freqüncia d'operacions significativament més alta que l'actual: "La llei ens autoritza a utilitzar les pistes de forma independent i aix ens permetria aconseguir unes freqüncies superiors, de 90 a l'hora, en lloc de les actuals 78".

Lucena ha defensat la possibilitat d'augmentar freqüncies d'una determinada manera que permeti tenir un impacte acústic "molt diferent".

"Una determinada freqüncia és diferent si utilitzes les pistes de forma independent, per a enlairaments i aterratges, només vetllant per l'eficincia o si utilitzes una pista només per a aterratges i una altra per a enlairaments. No és només el número, és el número, combinat amb l'ús de les pistes", ha dit.

PLANIFICAR AMB ANTELACIÓ

Al seu judici, "una cosa que ha fet molt bé Espanya i Catalunya, en relació amb el que han fet altres grans aeroports europeus, és que s'ha planificat amb molta antelació".

Ha citat com un dels beneficis de l'ampliació l'"enorme impacte econmic que té l'ampliació de l'aeroport en el conjunt de l'economia barcelonina i catalana".

El president d'Aena ha xifrat en 55 els milions de passatgers de capacitat de l'aeroport barceloní si no s'amplia i ha situat en per sobre dels 51 milions la previsió a finals d'aquest any.

"És evident que ja no estem molt lluny de la capacitat mxima, per ho dic amb tota tranquillitat, perqu durant el període 2022 i 2026, que és quan es construiria físicament la nova terminal satllit, la capacitat ser, com a mínim, de 70 milions", ha subratllat.

L'aeroport barceloní és el sis més gran de tota Europa, sent Heathrow el més gran amb 80 milions de passatgers, ha recalcat Lucena, que ha considerat el de la capital catalana i el de Madrid com els dos actius més importants de l'Estat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés