Lorena Sopna - Europa Press
BARCELONA, 1 (EUROPA PRESS)
L'Associació d'Empresaris Gallecs de Catalunya (AEGA-CAT) ha lliurat aquest divendres a Barcelona els seus Títols d'Excellncia Galega, amb els quals ha premiat al fotgraf Manuel Outumuro en la categoria d'arts; al president del Grup Coren, Manuel Gómez-Franqueira, en la d'empresa, i al periodista Alfonso Sánchez Izquierdo, en la de comunicació.
Els premis, lliurats en el Sopar de Gala anual de l'entitat per reconixer a persones que contribueixen al desenvolupament econmic i al coneixement de Galícia, han guardonat a l'exciclista professional Álvaro Pino Couñago en la categoria esportiva, i a la Confederació Galega de Persoas amb Discapacidade (Cogami) en la d'acció social.
En la categoria de nous emprenedors, ha reconegut a la cofundadora de Diversa Technologies María de la Fuente i, en la de cincia i medicina, a l'enginyera Ana María Freire, mentre que ha lliurat el Títol Extraordinari d'Excellncia Galega a l'exconseller de la Xunta Valeriano Martínez, mort l'any passat.
GALÍCIA I VALORS
Han assistit a l'acte la delegada del Govern a Catalunya, Maria Eugnia Gay; el vicepresident primer i conseller d'Economia de la Xunta, Francisco Conde; l'expresident de Galícia i líder del PP, Alberto Núñez Feijóo; el secretari de Mobilidad de la Generalitat, Isidre Gavín; el regidor de Turisme de Barcelona, Xavier Marcé, i el cap Superior de Policia de Catalunya, Luis Fernando Pascual.
També han acudit el president del Grup Hotusa, Amancio López; el president de GP Pharm, Antonio Parente; el de Pago de Ina, Francisco Cabanas; Grup Empresarial Hesperia, José Antonio Castro; el d'Imecsa, José Barreiro; el ceo d'Exente, Iñaki San Esteban; el director de Banca Institucional d'Abanca, Víctor Ortiz, i l'empresari Enrique Tomás.
Han assistit també el president del Port de Barcelona, Dami Calvet; el president del PP a Catalunya, Alejandro Fernández, i el del partit a Barcelona, Josep Bou, així com el seu precedesor, Alberto Fernández Díaz, i l'exalcalde de Badalona (Barcelona), Xavier García Albiol, entre altres.
El president d'AEGA-CAT i ceo de Filmax, Carlos Fernández, ha destacat que aquests premis representen un agrament a els qui permeten associar Galícia amb valors "com l'esfor, l'honestedat, el compromís i el lideratge".