L'Apdef suma més de 600 procediments per valor d'uns 35 milions d'euros
GIRONA, 30 maig (EUROPA PRESS) -
L'Associació per a la Defensa dels Perjudicats d'Entitats Financeres (Apdef), formada per set despatxos d'advocats de Catalunya, Madrid i València, ha alertat tots els clients afectats per les preferents de Bankia que no venguin les accions que els han traspassat si volen presentar litigi.
"Si les venen o accepten la venda donaran per consentit i validat el canvi i després no podran presentar cap litigi", ha explicat en declaracions a Europa Press un dels advocats de l'associació, Francesc García.
García ha detallat que Bankia ha canviat les preferents per accions a 1,35 euros l'acció, un preu que a dia d'avui ja està un 70% més baix, el que implica que els afectats ja hauran perdut aquest import; "si no hi ha un miracle no es recuperarà el valor", ha manifestat.
L'Apdef compte actualment amb més de 600 peticions per presentar procediments contra Bankia, dels quals ja ha presentat 250 en diferents jutjats de tot Catalunya, sis d'aquestes amb resultat favorable per als demandants; el valor de les 600 demandes ascendiria a uns 35 milions d'euros.
L'associació tenia plantejat presentar una demanda col·lectiva per sol·licitar la nul·litat de la compra d'accions de Bankia de totes aquelles persones que les van adquirir el juliol del 2011 per publicitat enganyosa, però finalment ho faran de manera individual.
Segons ha concretat l'advocat, en aquest cas no hi ha error en la informació sobre el producte, si no que van enganyar sobre la realitat financera de l'empresa en relació amb els seus nombres reals el juliol del 2011, "si Bankia hagués explicat quin era la seva situació econòmica, la gent no hagués comprat accions", ha exposat García.
I és que, segons l'Apdef, Bankia no ha estat transparent sobre el seu valor patrimonial quan va sortir a borsa el juliol del 2011, ja que les accions de venien a 3,75 euros quan el seu valor real era de 0,77 euros.
NOVES INCORPORACIONS
L'Apdef, que va néixer a Catalunya, ha incorporat fa poc dos despatxos d'advocats, a València (AGR Legal) i a Madrid (Field Advocats) amb la intenció d'ajuntar forces en les demandes pels temes de preferents i accions de Bankia i altres entitats.
Els altres despatxos que treballen per a l'associació actualment es troben a Olot --Muntada Assessors i Garcia Borras Advocats i Assessors--, Lleida --Cudós Consultors--, i a Barcelona --Constatí Pera Advocats i I.P. Legals--, a més de la seu de l'Apdef, que es troba al número 50 del carrer París de Barcelona.