Es dir Train Port Barcelona i el Govern central ho veu "clau" en les mercaderies de l'eix mediterrani
BARCELONA, 27 des. (EUROPA PRESS) -
El Consell de Ministres ha autoritzat aquest dimecres la creació de la societat mercantil estatal Train Port Barcelona, participada al 50% per Adif i el Port de Barcelona, per gestionar i desenvolupar el node logístic ferroviari de la província de Barcelona.
Segons informa aquest dimecres el Govern central en un comunicat, aquest node és "clau" per impulsar el transport ferroviari de mercaderies en l'eix del mar Mediterrani i la seva rea d'influncia, així com per al transport internacional.
S'actuar en el complex ferroviari de Can Tunis, la Terminal Intermodal i Logística de La Llagosta, la futura Terminal Intermodal del Port de Barcelona i la Terminal Intermodal d'Autopista Ferroviria.
Les dues parts treballaran de forma coordinada en la planificació i desenvolupament d'aquestes infraestructures, l'optimització de les inversions i una gestió eficient dels recursos per a la consecució de serveis més competitius.
La constitució de Train Port Barcelona estava contemplada en el protocol de collaboració per impulsar la construcció dels nous accessos sud, viari i ferroviari de l'enclavament portuari, que va ser aconseguit l'octubre de 2020 pel Ministeri de Foment, la Generalitat, Adif, Ports de l'Estat i el Port de Barcelona.
CENTRE DE GESTIÓ FERROPORTUARIA DE BARCELONA
La societat gestionar i explotar el Centre de Gestió Ferroportuario de Barcelona (CGFB), on es planifica i coordina la prestació de serveis entre Can Tunis i les terminals ferroviries del Port de Barcelona, i assumir també la prestació de serveis de maniobra i operacions de tren.
A més, construir i explotar la futura Terminal Intermodal del Port de Barcelona per un termini de 50 anys en rgim de concessió de domini públic.
Les installacions representaran una inversió de 22 milions d'euros i comptaran amb una platja de quatre vies, dues grues prtic i una zona d'emmagatzematge de contenidors.
TERMINAL DE LA LLAGOSTA
Explotar la Terminal Intermodal i Logística de La Llagosta en rgim d'arrendament per un altre termini de 50 anys, la transformació global dels quals compta amb una inversió de 25 milions d'euros en una primera fase i disposar d'una platja de quatre vies, dues grues prtic i una zona d'emmagatzematge de contenidors.
Train Port Barcelona formar part de l'accionariat de la futura terminal d'Autopista Ferroviria, amb una participació minoritria, que es construir a l'antiga llera del Llobregat.