Publicat 16/01/2014 12:03

ACS i Sacyr, i Abertis i Bankia, s'enfronten per les participacions en dues autopistes radials

Autopista R-3
IRIDIUM (ACS)

MADRID, 16 gen. (EUROPA PRESS) -

ACS i Sacyr, constructores de les autopistes radials de Madrid R-3 i R-5, rebutgen atendre a l'opció de venda que Abertis i Bankia tenen sobre les respectives participacions en aquestes dues vies, per la qual cosa les dues parts han obert un procés d'arbitratge per dirimir aquesta diferència de criteris.

Els grups presidits per Florentino Pérez i Manuel Manrique consideren que l'opció de compravenda de participacions entre els socis de la concessionària titular de les dues autopistes "ja no està vigent" perquè "no s'han complert els supòsits fixats al contracte".

En concret, ACS i Sacyr argumenten les "pèrdues significatives que han patit les autopistes des de la posada en servei", que han "alterat l'equilibri econòmic financer previst en la concessió i han generat problemes per fer front als seus deutes", que les han abocat al concurs de creditors, segons detalla ACS en resposta a un requeriment d'informació de la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).

A la notificació al supervisor, ACS detalla que el procés arbitral entre els socis concessionaris d'aquestes dues radials de Madrid sobre la compravenda de la seva participació, "actualment en marxa", serà el que "decideixi la vigència o no de les opcions de venda", tal com avancen els diaris 'El País' i 'Expansión'.

El contenciós afecta Alazor Inversiones, societat participada per ACS, Sacyr, Abertis i Bankia, i que al seu torn és accionista única d'Accesos de Madrid, societat concessionària de la R-3 i la R-5.

Segons detalla ACS, "en virtut dels pactes d'accionistes signats en el seu moment, els socis no constructors d'Alazor (Abertis i Bankia) tenen un dret potencial d'opció de venda de les participacions que tenen davant dels socis constructors (Sacyr i la pròpia ACS).

Les radials R-3 i R-5 formen part de la desena d'autopistes de peatge que actualment es troben en concurs de creditors i que el Ministeri de Foment ultima integrar en una societat pública amb la finalitat d'evitar-ne fallida.

El contenciós entre els socis d'aquestes dues radials es registra així mentre el Ministeri de Foment ultima aquest projecte de constitució d'una nova empresa nacional d'autopistes.

El Departament que dirigeix Ana Pastor controlaria el 80% de l'empresa nacional d'autopistes nova, mentre que el 20% restant es repartiria entre els concessionaris actuals.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés