Publicat 19/02/2018 19:10

ACS descomptarà del preu de la seva OPA el dividend d'Abertis

Abertis
EUROPA PRESS

El preu es reduirà a 18,36 euros per acció

MADRID, 19 febr. (EUROPA PRESS) -

ACS ha anunciat la seva intenció de descomptar del preu de 18,76 euros per acció proposat en l'OPA llançada per Abertis el dividend de 0,40 euros anunciat pel grup de concessions, de manera que la contraprestació de l'oferta quedaria en 18,36 euros per acció.

La companyia que presideix Florentino Pérez també adaptarà al dividend el bescanvi de títols amb el qual preveu abordar el 20% de l'operació.

D'aquesta forma, aquest bescanvi serà a raó de 0,1254 accions de Hochtief, la filial alemanya d'ACS, per cada acció d'Abertis, enfront de l'intercanvi establert fins ara de 0,1281 títols de la signatura germana per un del grup d'autopistes.

ACS realitza aquest ajust a la seva OPA, que quedaria així valorada en 18.200 milions d'euros i que competeix amb la formulada per Atlantia per 16.341 milions, mentre l'operació de la constructora està a l'espera de ser autoritzada per part de la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).

Malgrat l'ajust del dividend, la proposta d'ACS segueix sent superior a la de 16,50 euros per acció que Atlantia planteja en la seva oferta, si bé la companyia italiana ja ha avançat que pretén millorar quan el procés d'Opes ho permeti.

La porta a l'eventual millora de les ofertes s'obrirà una vegada que l'OPA d'ACS rebi el vistiplau del supervisor i també doni començament el període d'acceptació de les dues ofertes en lliça.

LLUNY DE LA COTITZACIÓ D'ABERTIS

No obstant això, en ajustar la contraprestació al dividend, l'oferta s'allunya encara més de l'actual cotització d'Abertis, els títols de la qual estan en màxims històrics. En l'actualitat, les accions d'aquesta empresa s'intercanvien a l'entorn dels 19,50 euros per acció, si bé han arribat a superar la cota dels 19,60 euros.

Enmig de la 'batalla' d'Opes oberta pel grup d'autopistes des del passat any, Abertis ha anunciat que proposarà la junta d'accionistes que celebrarà el proper 13 de març el repartiment d'un dividend de 0,40 euros bruts per acció.

Es tracta del tradicional dividend amb que la companyia que presideix Salvador Alemany complementa el pagament realitzat a compte dels resultats al novembre de 2017.

L'import anunciat és un 8,1% superior a l'abonat un any abans, que se sumarà al ja abonat a compte al novembre, també de 0,40 euros. D'aquesta forma, el grup distribuirà un dividend total de 0,80 euros amb càrrec al passat any, un 9,5% superior al corresponent a l'exercici 2016.

Davant aquest anunci, ACS ha notificat al supervisor del mercat la seva "intenció d'ajustar la contraprestació oferta en l'OPA si la junta d'accionistes d'Abertis finalment aprova el dividend".

Contingut patrocinat