Publicat 18/10/2017 16:19

ACS cerca fusionar Hochtief i Abertis en un líder d'infraestructures que cotitzaria a Alemanya

ABERTIS
EUROPAPRESS

MADRID/BARCELONA 18 oct. (EUROPA PRESS) -

ACS pretén fusionar la seva constructora Hochtief i el grup de concessions Abertis en un grup global de construcció i gestió d'infraestructures que cotitzaria a la Borsa alemanya.

Així ho indica la companyia que presideix Florentino Pérez en la documentació de l'OPA que ha llançat sobre Abertis, competidora de la inicialment plantejada per Atlantia.

La fusió que planteja ACS donaria lloc a un 'gegant' mundial de construcció i infraestructures, present a quaranta països, que sumaria ingressos de 24.800 milions d'euros i un benefici brut d'explotació (Ebitda) de 4.300 milions d'euros.

El nou 'holding' comptaria amb una divisió de construcció d'infraestructures, corresponent a l'actual negoci d'Hochtief, i una altra d'explotació i gestió, la que aportaria Abertis.

ACS calcula que la combinació de les dues activitats en una sola empresa generarà sinergies d'entre 6.000 i 8.000 milions d'euros i a més conformaria una plataforma de creixement.

No obstant això, planteja que Abertis deixi de cotitzar a la Borsa espanyola, amb la finalitat que la nova companyia resultant de la integració es negociï a la Borsa de Frankfurt.

A la documentació de l'OPA remesa a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV), ACS descarta que tingui intenció de vendre actius d'Abertis, com pot ser Cellnex, més enllà de desprendre's dels títols necessaris d'aquesta filial d'antenes de telefonia per evitar haver de llançar una OPA forçosa sobre la seva capital.

A més, la companyia avança la seva voluntat d'augmentar el dividend, de manera que suposi repartir al voltant del 90% del benefici net del nou grup, objectiu que, no obstant això, condiciona a mantenir l''investment grade'.

Contingut patrocinat