MADRID 6 juny (EUROPA PRESS) -
ACS i Atlantia han comunicat el seu acord per prendre conjuntament Abertis a les autoritats de Competència de la Comissió Europea, que preveuen emetre la seva decisió sobre l'operació el proper 6 de juliol.
Les dues companyies van notificar a la UE la presa conjunta del grup espanyol d'autopistes el passat 1 de juny, segons consta en els registres d'aquest òrgan comunitari.
El grup que presideix Florentino Pérez i la companyia italiana ja van aconseguir el vistiplau de la Comissió Europa per a les Opes que inicialment van llançar unilateralment per Abertis. Atlantia ho va aconseguir a l'octubre del 2017 i Hochtief, filial alemanya d'ACS, al febrer d'aquest any.
Les dues companyies sol·liciten ara la preceptiva autorització de les autoritats comunitàries de Competència a la presa conjunta de la companyia que van acordar el passat mes de març, quan van deixar de costat la batalla d'Opes que van lliurar fins llavors i es van llançar a fer-se junts amb l'empresa.
D'igual manera, tal com les empreses ja van avançar, ACS i Atlantia també hauran de tornar a demanar autorització al Govern espanyol per prendre les autopistes que Abertis té a Espanya, una petició que coincideix amb el canvi de Govern central.
ACS i Atlantia sol·liciten de nou autorització a Brussel·les després que al començament de maig es liquidés la seva OPA conjunta per Abertis, amb la qual van aconseguir el 78,7% del capital de la companyia, i mentre actualment mantenen una ordre de compra dels títols restants per aconseguir el 100% del capital del grup de concessions i excloure'l de la Borsa.
Els dos socis avancen amb els tràmits i autoritzacions mentrestant culminen la presa d'Abertis i constitueixen la societat conjunta amb la qual ostentaran la titularitat de la companyia i la gestionaran.