Actualitzat 24/03/2015 13:35

Acciona firma el contracte ferroviari més important de Noruega per 1.000 milions d'euros

José Manuel Entrecanales
Foto: EUROPA PRESS

Construirà dos túnels per a trens AVE, els més llargs d'Escandinàvia, en aliança amb la italiana Ghella

   MADRID, 24 Mar. (EUROPA PRESS) -

   Acciona, en consorci amb la italiana Ghella, ha signat el que constitueix el contracte ferroviari més important de la història de Noruega, un projecte de 8.700 milions de corones noruegues (1.000 milions d'euros) amb el qual el grup entra en aquest país nòrdic, segons ha informat la companyia.

   El contracte consisteix en el disseny i construcció de dos túnels bessons per a la circulació de trens d'Alta Velocitat, que amb els seus 20 quilòmetres de longitud seran els més llargs d'Escandinàvia.

   Amb la firma d'aquest contracte, adjudicat a principis d'aquest mes, el grup que presideix José Manuel Entrecanales fa un pas més en la seva estratègia d'internacionalització. A més, reforça la cartera d'obres, després que a finals del 2014 aconseguís un 'megaprojecte' a Austràlia, el del tren lleuger de Sydney per uns 1.112 milions d'euros.

   Acciona ha aconseguit aquest nou gran contracte a través d'un consorci que controla al 60% i que completa Ghella amb el 40% restant.

   Es tracta del segon contracte més important dels quatre contractes en què Noruega ha dividit el projecte 'Follo Line', el més gran d'infraestructures de Noruega fins avui.

   Els túnels que construiran Acciona i el seu soci uniran Oslo i la ciutat de Ski per formar així l'eix central d'un desenvolupament ferroviari interurbà cap al Sud de la capital noruega.

   La companyia espanyola i la italiana han signat ja el projecte amb la Norwegian National Rail Administration, organisme dependent promotor de l'obra.

QUATRE TUNELADORES ALHORA

   Per a la construcció dels túnels bessons s'utilitzaran de manera simultània quatre tuneladores. Dues tuneladores perforaran cap al Nord en direcció a Oslo i les altres dues perforaran cap al Sud, en direcció a Ski.

   El consorci també s'encarregarà d'emprendre totes les instal·lacions ferroviàries dels túnels, llevat dels sistemes de senyalització.

   En un comunicat, el conseller delegat d'Acciona Infraestructures, Luis Castilla, ha manifestat la satisfacció de la companyia per emprendre aquest "projecte que sens dubte és emblemàtic per a Noruega i Europa". Del seu costat, el primer executiu de Ghella, Enrico Ghella, s'ha mostrat "orgullós" de "compartir la confiança de la National Rail Administration de Noruega amb Acciona".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés