Publicat 06/05/2015 18:07

Acciona, Endesa, Iberdrola i Gas Natural Fenosa inicien la licitació pel contracte més gran de llum

Tren fabricado por Talgo de Rende
TALGO

El subministrament d'energia al ferrocarril el 2016, estimat en uns 220 milions

MADRID, 6 maig (EUROPA PRESS) -

Endesa, Iberdrola, Gas Natural Fenosa i Acciona iniciaran dijous la licitació per obtenir el contracte de subministrament d'electricitat a la xarxa ferroviària el 2016, la que constitueix una de les factures més gran de llum del país, estimada en uns 220 milions d'euros.

El contracte suposa aportar l'energia necessària per a la circulació de tots els trens, des dels AVE fins a Rodalies, i la il·luminació i el funcionament de les estacions i la resta d'instal·lacions ferroviàries. El consum total estimat és d'uns 2.800 gigawatts a l'hora (GWh).

Les grans elèctriques i el grup de construcció, serveis i energies renovables presentaran aquest dijous a Adif les seves ofertes per obtenir aquest contracte, segons han informat a Europa Press fonts del sector.

Adif, companyia promotora i gestora de les infraestructures ferroviàries, licita aquest subministrament repartit en un total de 21 lots, que agrupen els punts de subministrament en funció de la seva ubicació geogràfica.

El lot de més quantia és el número 13, el del subministrament a les línies AVE del nord-est del país, estimat en 27,68 milions d'euros, segons consta en els plecs del contracte.

Per al 2016 està previst un augment de la demanda, tenint en compte que en aquest exercici estaran ja plenament en servei els prop de 1.000 nous quilòmetres de línies AVE que el Govern espanyol preveu posar en servei durant el 2015.

Endesa, Gas Natural Fenosa i Axpo Iberia són les companyies que aporten electricitat al ferrocarril durant aquest any, en aconseguir el 2014 el corresponent contracte per un import de 384 milions.

En el cas del contracte del 2016, l'import de licitació no inclou els costos d'accés a les xarxes de transport i distribució, la gestió de les quals serà íntegrament feta per Adif Alta Velocidad amb les companyies distribuïdores de cada punt de subministrament.

DIFERENTS MODALITATS DE PREU

El sistema elegit per Adif per contractar el subministrament elèctric s'ajusta a diversos criteris de negociació del preu en els mercats de l'energia amb la finalitat d'aconseguir els millors costos. Així, les ofertes que presentin les companyies elèctriques hauran de basar-se en diferents modalitats d'obtenció del preu final de l'energia.

Una vegada que Adif rebi les ofertes, elegirà la modalitat "més avantatjosa" i, a partir d'aquest moment, negociarà una millora de les ofertes en l'esmentada modalitat.

En treure a concurs la factura de llum, Adif, un dels principals agents del mercat d'alta tensió d'Espanya, busca garantir la transparència i equitat i donar suport a l'eficiència global del mercat de l'energia espanyola i la màxima rendibilitat social i mediambiental del sistema ferroviari espanyol.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés