Actualitzat 23/12/2014 16:52

Acave veu "seriosos greuges" per al sector turístic en el canvi de la norma catalana de transport

Turismo, autobuses turísticos, bus turístic
Foto: EUROPA PRESS

Exigeix retirar la nova qualificació de viatge combinat per ser contrària a la norma comunitària

   MADRID, 23 Dic. (EUROPA PRESS) 

L'Associació Catalana d'Agències de Viatges Especialitzades (Acave) ha presentat al·legacions al Projecte de Llei de mesures fiscals, financeres i administratives de la Generalitat per al 2015 per entendre que "introdueix modificacions que perjudiquen seriosament la realitat turística de Catalunya i beneficien el transport regular en detriment del discrecional".

   El nou projecte de Llei introdueix modificacions a la normativa catalana de Transports (Llei 12/1987) sobre la regulació del transport de viatgers per carretera mitjançant vehicles a motor.

   En un comunicat, l'associació ha informat que està mantenint aquests dies reunions amb els diferents grups parlamentaris per poder introduir esmenes en defensa del sector turístic de Catalunya.

   Segons la seva opinió, si s'arriba a materialitzar, "implicaria seriosos greuges per al sector turístic català i afectaria de manera considerable la competitivitat de les agències de viatges catalanes, vulnerant en alguns dels seus preceptes la lliure competència i lliure mercat i, en última instància, podent fins i tot perjudicar els consumidors finals".

   Entre d'altres aspectes, la patronal d'agències s'oposa que s'exigeixi que un servei de trànsfer fet per una agència de viatges s'hagi de combinar o amb un servei d'allotjament o amb serveis de transport aeri, marítim o ferroviari, tenint en compte que això representa "un greuge" per al transport discrecional respecte al regular.

   En aquest sentit, considera que el transport discrecional té avantatges de flexibilitat i adaptabilitat, després de ser el que millor s'adapta a la realitat turística de Catalunya, davant del regular que està subjecte a "uns horaris i itineraris determinats, i no presenta els mateixos beneficis per a l'usuari".

LÍMIT EN VIATGES COMBINATS

   Segons denuncia Acave, la nova definició de viatge combinat continguda en el projecte s'allunya de la definició de la normativa comunitària (Directiva 90/314/CEE de Viatges Combinats), ja que exigeix la combinació prèvia per sota del preu global de com a mínim tres serveis turístics en lloc del mínim de dos serveis turístics requerit en la normativa europea.

   Així, el projecte limita els serveis turístics que no siguin transport o allotjament, únicament a la manutenció alimentària i als guies turístics, enfront de l'actual, que permet la combinació de transport, allotjament i altres serveis.

   Per tot això, des de la patronal d'agències de viatges catalana se sol·licita l'eliminació d'aquesta definició.

   Pel que fa a les excursions d'un dia, rebutja que es distingeixi en funció de si tenen una durada inferior o no a 8 hores i es mostra en contra que s'exigeixi a les excursions que superin les vuit hores la inclusió dels serveis addicionals al de transport.

   A més, exigeix que s'elimini l'obligatorietat per a aquells transports turístics que tinguin caràcter periòdic, reiteració d'itinerari i coincideixin amb un servei regular de comptar amb un preu de combinació contractada un mínim d'un 30% superior a la tarifa del transport en el servei regular. Una exigència que considera "desproporcionada" i que "atempta contra la llibertat empresarial de fixació de preus".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés